Nämndsekreterare
Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
2018-08-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2019-01-31) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås Nämndsekreterare
till Vård- och äldreförvaltningen. Sista dag att ansöka är 2018-09-23.
(Ref nr 28:2018:54)
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 200 medarbetare, varav 80 chefer, och ansvarar för en nettobudget på 1,3 miljarder kronor.
Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med fokus på de 4000 brukare/patienter som vi är till för. Genom ett gott samarbete med ständiga förbättringar främjar vi också en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.
Arbetsplats: Vård-och Äldreförvaltningen, Ramnåsgatan 1.
Anställningsvillkor: Tjänsten är ett vikariat på 14 månader med möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgrad 100 procent av heltid. Tillträde 2018-12-03.
Arbetsuppgifter: Som nämndsekreterare har du en betydelsefull roll inom förvaltningen. Du ansvarar för de upp-gifter som krävs inom hela nämndsprocessen, förarbete, genomförande och efterarbete och ser till att handlingar hanteras på ett korrekt och rättssäkert sätt. Arbetet sker i nära samarbete med nämndens ordförande och förvaltningsledning.
Tyngdpunkten i arbetet ligger på uppgifterna som nämndsekreterare men du kommer såväl självständigt som i samarbete med kollegor inom kvalitet- och utvecklingsenheten svara för utredningar på uppdrag av förvaltningsledningen.
I arbetet kan också ingå en del administrativa uppgifter som att svara för diarium och arkivfrågor. Du deltar i utvecklingsarbete av de administrativa processerna både på förvaltningsnivå och i samverkan med andra förvaltningar. Arbete på kvällstid kan förekomma. Du finns med i kommunens nätverk för nämndsekreterare och samarbetar med kommunens centrala sekretariat.
Kvalifikationer: Vi söker dig som antingen är högskoleutbildad, gärna med statsvetenskaplig inriktning eller offentlig förvaltning, eller dig som har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med administrativa processer inom offentlig verksamhet och politisk styrda organisationer.
Du har goda IT-kunskaper och erfarenheter av att arbeta i ett digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem är en merit. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är ett krav. Viktiga egenskaper är samarbetsförmåga, noggrannhet, flexibilitet och förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Stor tonvikt lägger vi dessutom vid ett serviceinriktat och kommunikativt arbetssätt.
Vi erbjuder: Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, rabatterat pris på Västtrafiks årskort och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.
Upplysningar lämnas av enhetschef Johan Norbelie tfn 033-35 53 06 eller nämndsekreterare Malin Länsberg tfn 033-35 36 66. Fackliga företrädare via Borås Stads växel, tfn 033 35 70 00.
Välkommen med din ansökan senast 2018-09-23.
Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Vikariat Tillträde 2018-12-03
Publiceringsdatum2018-08-31ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-23
Ange följande referens när du ansöker: 28:2018:54
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorås Stad
AdressBorås Stad
Vård- och äldreförvaltningen
50180 Borås
KontorsadressSe vår hemsida
www.boras.se Jobbnummer 4322706
Observera att sista ansökningsdag har passerat.