Nämndsekreterare

Förvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen / Administratörsjobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vara, Grästorp, Herrljunga, Vårgårda, Lidköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Förvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen i Vara

Vara kommun, med cirka 16 000 invånare, ligger mitt på den bördiga västgötaslätten. Här finns det goda livet, hos oss är alla välkomna och här ser vi lite längre. Vi bygger för framtiden!
Vårt mod och vår inneboende styrka är en stark drivkraft i vårt arbete och för vår framgång. Vara vågar! Vi satsar på utveckling som stärker såväl kommunen som hela Skaraborg och vi investerar för kommande generationer. Vi prioriterar värdet av att arbeta utifrån uppsatta mål och visioner, personlig utveckling, kontinuerligt lärande i en god arbetsmiljö och ett tillitsbaserat ledarskap. Tillsammans gör vi varandra bra!




Publiceringsdatum
2018-07-12

Beskrivning
Kansliavdelningen har en central roll i kommunen med uppdrag att ge stöd och service åt allmänhet, förvaltningar och politik.

Avdelningen ska tillse att den demokratiska processen tillgår på ett korrekt och rättssäkert sätt.

På kansliavdelningen arbetar nämndesekreterare och utredningssekreterare för kommunens samtliga nämnder, utredare, arkivarie och arkivadministratörer.

Kansliavdelningen ansvarar för nämndshantering så som ärendeberedning, sammanträdesrutiner, sekreterarskap i kommunens samtliga nämnder, dokumenthantering och arkiv.

Nu söker kansliavdelningen en nämndsekreterare.

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare på kansliavdelningen kommer du att arbeta med nämndshantering innebärande bland annat att vara sekreterare för en eller flera nämnder/utskott samt att handlägga ärenden inför politisk behandling. I din roll som sekreterare ingår arbetsuppgifter som att bevaka och presentera nämndärenden vid ärendegenomgång, upprätta kallelser och protokoll, expediering av beslut samt diarieföring och arkivering.

I ditt uppdrag är du med och säkerställer att kommunens dokumenthantering och den politiska gången följs i enlighet med gällande lagstiftning och andra för verksamheten antagna styrdokument.

Du kommer, tillsammans med systemförvaltare och övriga medarbetare på avdelningen, att ha en central och viktig roll vid implementering av ett nytt ärendehanteringssystem.

Kvalifikationer
Du ska ha en akademisk examen med inriktning mot juridik, samhällsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet och erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter samt om du har kunskaper inom kommunal- och förvaltningslag, sammanträdesjuridik och offentlighet- och sekretess.

Arbetet kräver erfarenhet av att självständigt kunna ta fram relevanta faktaunderlag inklusive tillämplig lagstiftning, analysera, sammanställa samt att kunna redovisa både muntligt och skriftligt.

Som person är du strukturerad, självgående, initiativtagande, stresstålig och har lätt för att samarbeta med andra. Vi letar efter dig som har förmågan att snabbt kunna ta till dig ny information och som kan prioritera rätt när tempot är högt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information

Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden. Provanställning kan komma att bli aktuellt.

I Vara kommun tror vi att mångfald berikar - Välkommen med din ansökan!

Vara kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar sökvägen längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Ange följande referens när du ansöker: 2018/183
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelia Larsson / Kanslichef 0512-310 89

Företag
Förvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen

Adress
Förvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen
Stora Torget 8
53481 Vara

Kontorsadress
Stora Torget 8

Jobbnummer
4245207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Förvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Förvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen: