Nämndsekreterare

Askersunds kommun, Administrativa kontoret / Administratörsjobb / Askersund
2018-06-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2018-06-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Askersund, Laxå, Kumla, Hallsberg, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Askersunds kommun, Administrativa kontoret i Askersund

Askersunds kommun ligger vid norra Vätterns skärgård. Vår vision är att med fina miljöer och rik kultur vara ett hållbart val för människor med krav på livskvalitet. Vi vill erbjuda dig ett meningsfullt arbete med goda villkor där du är delaktig i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över det du gör. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och bra resultat. Kommunens ledord är lust, mod och engagemang!


Publiceringsdatum
2018-06-05

Arbetsuppgifter
Vi söker en nämndsekreterare till administrativa kontoret.

Administrativa kontoret ansvarar för nämndadministration, ärendeberedning och utredning, säkerhet och krisberedskap och en del andra kommunövergripande frågor. Kontoret ansvarar för att ge förvaltningar vägledning i kommunaljuridiska frågor och för att administrera allmänna val.

Som medarbetare hos oss kommer du att få fördjupade kunskaper inom flera av kommunens kärnområden och en inblick i den kommunala verksamheten i stort. I arbetet som nämndsekreterare samordnar du flödet av ärenden från förvaltningen till kommunens nämnder och utskott. Du ansvarar för formalia före, vid och efter sammanträden, kvalitetsgranskar beslutsunderlag och bistår juridiskt stöd. Vi har också ett behov av utökad kompetens vad gäller ärendeberedning och utredning varför vi ser det som en fördel om du också kan utföra sådana arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna är varierande och kräver struktur och kvalitetsmedvetenhet.

Vi erbjuder den mindre kommunens personliga närhet till politiker, chefer och medarbetare. Vi erbjuder en flexibel bredd i arbetsuppgifterna, det som behöver göras, gör vi!

Vi tillämpar årsarbetstid, vilket innebär att du har goda möjligheter att själv bestämma dina arbetstider utifrån de krav arbetet ställer.



Kvalifikationer
Du ska ha högskoleutbildning inriktad mot juridik, statvetenskap eller liknande.

Du bör ha en god kommunikativ förmåga och uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi värdesätter att du är noggrann, strukturerad, har god analytisk förmåga och kan arbeta självständigt och drivande i de frågor du ansvarar för.

Du kommer att ha mycket kontakt med tjänstemän och politiker inom kommunen vilket innebär att du måste vara serviceinriktad och ha en bra förmåga att samarbeta. Erfarenhet är meriterande men inget krav. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av nämndadministration, utredningsarbete eller arbete i en politiskt styrd organisation. Du bör vara väl förtrogen med kommunal verksamhet.

ÖVRIGT
Annonsen vänder sig endast till dig som är intresserad av att arbeta i Askersunds kommun och är inte en inbjudan till annonsförsäljare att ta kontakt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-14
Ange följande referens när du ansöker: Nämndsekreterare 2018-2
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Svensson 0583 81027

Företag
Askersunds kommun, Administrativa kontoret

Adress
Askersunds kommun, Administrativa kontoret
Askersunds kommun
69682 ASKERSUND

Kontorsadress
69621

Jobbnummer
4188156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Askersunds kommun, Administrativa kontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Askersunds kommun, Administrativa kontoret: