Nämndsekreterare
Båstads Kommun, Kommunkansliet / Administratörsjobb / Båstad
2018-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2018-12-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Båstad,
Laholm,
Ängelholm,
Halmstad,
Bräcke eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Kommunkansliet i Båstad Professionalism, arbetsglädje och respekt - Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.
Båstads kommun är en av kommunens största arbetsgivare med närmare 1 200 månadsanställda medarbetare. Målsättningen för kommunen är att vara en attraktiv arbetsgivare som såväl kort- som långsiktigt kan anställa, utveckla och behålla kompetenta och engagerade medarbetare. En av kommunens största och viktigaste uppgift är att utveckla ändamålsenliga verksamheter för dess invånare. Detta utifrån gemensamma kärnvärden som är: professionalism, arbetsglädje och respekt
Båstads kommun har en traditionell politisk organisation där kommunkansliet hanterar administrationen för samtliga politiska organ i kommunen. På kansliet arbetar nämndsekreterare, registrator och arkivarie. Till kansliet hör även överförmyndarens kansli. Totalt är vi 10 personer på avdelningen.
Publiceringsdatum2018-03-02ArbetsuppgifterI rollen som nämndsekreterare för utbildningsnämnden arbetar du med nämndens hela administration såsom inkomna handlingar, diarieföring, kallelser, protokoll, expediering och arkivering. I arbetet ingår att sitta som sekreterare vid nämndens möten, hålla kontakt med nämndens ordförande, granska inkomna handlingar och bistå politik och förvaltning med information. I tjänsten ingår hantering av sekretessärenden. Tjänsten kan även omfatta vissa utredningsuppdrag.
Utöver rollen som nämndsekreterare finns en del andra arbetsuppgifter som kan bli aktuella att komplettera den här tjänsten med, t.ex. systemansvar för Ciceron och backup för huvudregistrator.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap eller motsvarande och är duktig på att skriva tydlig svenska. Du bör ha goda kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess och mycket god datorvana.
Kunskaper inom speciallagstiftning såsom socialtjänstlagen och/eller skollagen är meriterande. Erfarenheter av hantering av sekretessuppgifter, registrera ärende och arbeta i ett modernt ärendehanteringssystem är också meriterande.
ÖVRIGT
Kommunala avtal gäller.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas.
Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Följ din framtida kollega på Instagram!
www.instagram.com/bastadskommunVälkommen med Din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-18
Ange följande referens när du ansöker: 42/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCatharina Elofsson 0431-770 65
Therese Zetterström 0431-771 30
FöretagBåstads Kommun, Kommunkansliet
AdressBåstads Kommun, Kommunkansliet
Vångavägen 6, 269 80 Båstad
26980 Båstad
Kontorsadress26980 Båstad
Jobbnummer 3997540
Observera att sista ansökningsdag har passerat.