Nämndsekreterare

Båstads Kommun, Kommunkansliet / Administratörsjobb / Båstad
2018-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2018-12-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Kommunkansliet i Båstad

Professionalism, arbetsglädje och respekt - Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.

Båstads kommun är en av kommunens största arbetsgivare med närmare 1 200 månadsanställda medarbetare. Målsättningen för kommunen är att vara en attraktiv arbetsgivare som såväl kort- som långsiktigt kan anställa, utveckla och behålla kompetenta och engagerade medarbetare. En av kommunens största och viktigaste uppgift är att utveckla ändamålsenliga verksamheter för dess invånare. Detta utifrån gemensamma kärnvärden som är:
professionalism, arbetsglädje och respekt

Båstads kommun har en traditionell politisk organisation där kommunkansliet hanterar administrationen för samtliga politiska organ i kommunen. På kansliet arbetar nämndsekreterare, registrator och arkivarie. Till kansliet hör även överförmyndarens kansli. Totalt är vi 10 personer på avdelningen. En av våra medarbetare ska vara föräldraledig och vi söker därför en vikarie.


Publiceringsdatum
2018-02-12

Arbetsuppgifter
I rollen som nämndsekreterare arbetar du med en nämnds hela administration såsom inkomna handlingar, diarieföring, kallelser, protokoll, expediering och arkivering. I arbetet ingår att sitta som sekreterare vid nämndens möten, hålla kontakt med nämndens ordförande, granska inkomna handlingar och bistå politik och förvaltning med information. Tjänsten kan även omfatta vissa utredningsuppdrag.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap eller motsvarande och ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom offentligt styrd verksamhet. Du bör ha goda kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess och mycket god datorvana.
Kunskaper inom speciallagstiftning såsom socialtjänstlagen, skollagen, plan- och bygglagen, miljöbalken eller personuppgiftslagen är meriterande.


ÖVRIGT
Kommunala avtal gäller.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas.

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Välkommen med din ansökan

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % vikariat. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Varaktighet: Mars 2018 - mars 2019. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 24/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catharina Elofsson 0431-770 65
Therese Zetterström 0431-771 30

Företag
Båstads Kommun, Kommunkansliet

Adress
Båstads Kommun, Kommunkansliet
Vångavägen 6, 269 80 Båstad
26980 Båstad

Kontorsadress
26980 Båstad

Jobbnummer
3959840

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Båstads Kommun, Kommunkansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Båstads Kommun, Kommunkansliet: