Nämndsekreterare

Fagersta kommun / Administratörsjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen är vi idag ca 13.400 invånare.

Fagersta kommun söker till socialförvaltningen:

Nämndsekreterare

Ref.nr: 187/2017

Tjänsten: Tillsvidareanställning på heltid
Sista dag att ansöka är 2018-01-12
Tillträdesdag: Snarast, efter överenskommelse


Fagersta kommun söker en nämndsekreterare till socialförvaltningen som med engagemang och kompetens vill stödja förtroendevalda och tjänstepersoner inom förvaltningen. Arbetet sker i nära samarbete med socialnämnden och dess ordförande samt förvaltningens ledningsgrupp. Tjänsten som nämndsekreterare är direkt underställd socialchefen.

Socialförvaltning består av vård- och omsorgsavdelningen, individ och familjeomsorgen, social hållbarhet samt administrativa enheten.
Förvaltningen arbetar utifrån Fagersta kommuns gemensamma värdegrund STAR där ledorden är samarbete, trygghet, ansvar och respekt.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare är du ansvarig för nämndens ärendehantering. Det innebär uppgifter som diarieföring, sammanställning och utskick av kallelser, protokollskrivning, expediering av beslut, arkivering mm. I uppdraget ingår också att bevaka att ärenden kommer upp för beslut samt kvalitetsgranska beslutsunderlag till socialnämnden. I uppdraget ingår också att bistå nämndordföranden, därför är det viktigt att du har kunskaper om kommunallagen, nämndens arbetsordning, delegationsordning och jävssituationer för att underlätta nämndens arbete. Till hjälp i arbetet har du förvaltningens/kommunens styrdokument som grund. Du kommer också att arbeta som sekreterare vid förvaltningens samverkan med fackliga organisationer samt brukarråd. Arbetsuppgifter kommer även innebära framtida utvecklingsarbete inom förvaltningen som till exempel införande av digital signering av protokoll.

Publiceringsdatum
2017-12-19

Kvalifikationer
Du ska ha lägst gymnasieexamen med inriktning mot samhällsvetenskap, men vi ser helst att du även har eftergymnasial utbildning inom samma område, offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Utbildning på högskolenivå är meriterande. Det är även meriterande att ha erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet och politiskt styrd organisation.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av handläggning/utredningsarbete i offentlig förvaltning och kunskap om relevant lagstiftning. Då arbetsuppgifterna innebär användning av ett flertal datoriserade system och program krävs god datorvana. Erfarenhet av yrkesmässig användning av Word, Excel samt erfarenhet av att arbeta med ett digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem är meriterande.

Vi lägger också stor vikt vid att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt är allmänt samhällsintresserad. Du arbetar självständigt och kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter.

En självklarhet är att du har ett kund- och medborgarorienterat förhållningssätt där du är serviceinriktad och bemöter alla med respekt. Som medarbetare på socialförvaltningen ingår du i ett arbetslag där förvaltningens uppdrag förutsätter samarbete. Du skall därför ha samarbetsförmåga och ett gott omdöme, kunna ta ansvar och ta initiativ till utveckling och möta utmaningar med ett positivt förhållningssätt.

Övrig information
Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Socialchef, Pernilla Söderlund telefon 0223-44265 eller pernilla.soderlund@fagersta.se
Nämndsekreterare, Ulla Långbacka telefon 0223-44263 eller ulla.langbacka@fagersta.se

Fackliga företrädare
Vision, Britt-Marie Nohrstedt telefon 0223-44295 eller britt-marie.nohrstedt@fagersta.se

Välkommen med din ansökan samt meritförteckning!

Ansökan tas enbart emot via HR Supporten.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-12
Ange följande referens när du ansöker: 187/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Socialchef Pernilla Söderlund 0223-44265
Nämndsekreterare Ulla Långbacka 0223-442 63

Företag
Fagersta kommun

Adress
Fagersta kommun
Norbergsvägen 19
73780 FAGERSTA

Kontorsadress
Norbergsvägen 19

Jobbnummer
3863898

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fagersta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fagersta kommun: