Nämndsekreterare

Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
2017-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2022-04-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Socialförvaltningen, Administrativa Enheten

Är du handläggare och vill prova något nytt? En av våra nämndsekreterare på stabens administrativa enhet i socialförvaltningen går på föräldraledighet - nu söker vi en vikarie. Det här är chansen för dig som vill utvecklas i din roll som handläggare, komma närmare den politiska beslutsprocessen och lära känna nya kollegor.

Vilka är vi?
Socialtjänsten i Jönköpings kommun består av en gemensam förvaltning med två politiska nämnder och tre sociala områdesnämnder för myndighetsutövning i enskilda individärenden. Förvaltningens administrativa enhet ansvarar bland annat för ärendehantering i de olika nämnderna och har en del utredningsuppdrag. Som nämndsekreterare hos oss kommer du att jobba gentemot socialnämnden. Arbetsplatsen ligger i centrala Jönköping, nära till stadskärnan, kommunikationsförbindelser och bra lunchställen.

Vad innebär tjänsten?
Nämndsekreterarens främsta arbetsuppgift är ärende- och protokollshantering för socialnämnden. Alla möteshandlingar hanteras digitalt. Du kommer att ha kontakt med både politiker och tjänstemän och blir en viktig spindel i nätet för att samordna och kvalitetssäkra flödet av ärenden inför, under och efter nämndens sammanträden. Du kan också komma att sammanställa egna beslutsförslag till nämnden.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är statsvetare, socionom eller har annan likvärdig utbildning. Kanske har du en bakgrund som socialsekreterare, är intresserad av samhällsfrågor, brinner för demokrati och gillar att skriva? Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig förvaltning och arbete i en politiskt styrd organisation.

Du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, ibland under tidspress. Du är också kvalitetsmedveten och noggrann, uttrycker dig väl i tal och skrift samt är van att arbeta med IT-system. Du har lätt för att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Publiceringsdatum
2017-11-20

Övrig information
Tjänsten är ett föräldrarvikariat som sträcker sig från 1 mars till och med augusti 2018.

Upplysningar
Administrativ chef Lisen Prinzencreutz, tfn 036 - 10 51 40

Fackliga representanter, se http://www.jonkoping.se/fackligasoc



Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad. 100%. Tillträde 2018-03-01 till 2018-08-31.

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-10
Ange följande referens när du ansöker: 17-70-0252
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jönköpings kommun

Adress
Jönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping

Kontorsadress
Västra Storgatan 16

Jobbnummer
3811057

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: