Nämndsekreterare
Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten i Kungälv Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 42 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg. Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.
Enheten för kommunkansli och juridik ansvarar för kommunövergripande registratur, sekretariat, upphandling, juridiskt stöd, överförmyndarverksamhet och utredning. Enheten har 26 anställda varav fem är nämndsekreterare.
Publiceringsdatum2017-05-05ArbetsuppgifterEn av våra nämndsekreterare ska vara tjänstledig för studier och vi söker därför en ersättare till ett tidsbegränsat vikariat på ett år.
Som nämndsekreterare fungerar du som specialist på de juridiska, organisatoriska och administrativa processer som tjänsten omfattar. Vi ger råd, service och internutbildning till tjänstemän och politiker, samt deltar på politiska sammanträden och presidieberedningar.
Du upprättar kallelser och skriver protokoll med vårt digitala ärendehanteringssystem, public 360, som stöd.
I arbetet ingår bland annat kvalitetsgranskning av beslutsunderlag, ärendebevakning, planering av sammanträden och support gällande ärendeprocesserna. I tjänsten ingår också utveckling och omvärldsorientering inom området tillsammans med kommunens övriga nämndsekreterare. Arbetet innebär mycket kontakter med förtroendevalda, handläggare och i viss mån med media och medborgare.
Önskat tillträde är den 14 augusti 2017
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen inom samhällsvetenskap, juridik eller motsvarande.
Du har goda kunskaper i kommunalrätt och kännedom om en myndighets ärendehantering samt vilka lagar som ska följas.
Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt både i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete på en statlig eller kommunal myndighet.
Intresse för, och kunskap om, samhällsfrågor är en förutsättning för att lyckas i rollen.
Erfarenhet av digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem samt erfarenhet av kommunalt av nämndarbete är meriterande.
Du ska ha mycket god datorkunskap och behärska Office-paketet.
Du ska ha god samarbetsförmåga och dessutom kunna arbeta självständigt under eget ansvar.
Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och kan leverera i tid.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-08-14 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-21
Ange följande referens när du ansöker: A680816
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktErik Lindskog 0722 - 03 85 13
FöretagKungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten
AdressKungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten
Ytterbyvägen 2
44281 KUNGÄLV
KontorsadressStadshuset KUNGÄLV
Jobbnummer 3478493
Observera att sista ansökningsdag har passerat.