Nämndsekreterare

Patientnämndernas kansli / Administratörsjobb / Göteborg
2016-11-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2017-02-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Patientnämndernas kansli i Göteborg, Borås, Vänersborg, Skövde, Mariestad eller i hela Sverige

I Västra Götalandsregionen finns fem patientnämnder vars uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Patientnämndernas verksamhet regleras i lag (1998:1656) om patientnämndsverksamhet.
Till nämndernas uppgift hör också att rekrytera, utbilda och förordna stödpersoner till patienter som vårdas enligt tvångslagstiftning inom Hälso- och sjukvården.



Till patientnämndernas kansli söker vi nu en nämndsekreterare, tillsvidareanställning 100 %.


Publiceringsdatum
2016-11-21

Beskrivning
Vi söker en engagerad, ansvarsfull och positiv nämndsekreterare till ett omväxlande arbete. Arbetet innebär kontakter med politiker och tjänstemän, det kräver en flexibel och noggrann organisatör med utmärkt datorvana. Du kommer att ingå i förvaltningens kansligrupp. Som nämndsekreterare svarar du för att den politiska handläggningsprocessen är effektiv och kvalitetssäker. Du, samt ytterligare en nämndsekreterare, är huvudansvariga för all nämndadministration och dokumentation för fem patientnämnder samt det gemensamma presidiet.

Arbetet innebär beredning, praktisk planering och protokollföring av nämnd- och presidiemöten, planera och följa upp nämndernas informations- och återföringsaktiviteter, samt löpande budgetuppföljning.

Dina arbetsuppgifter
I din anställning kommer du även ha förvaltningsövergripande arbetsuppgifter såsom arkivredogörare, uppdatera och säkerställa dokumenthanteringsplaner, samt dokumentmallar.

Du är sakkunnig i ärendehanterings- och diariesystemet Public 360 och svarar för implementering av den politiska beredningsprocessen i systemet. Övrigt förekommande är att sköta driften av förvaltningens så kallad "gemensam ingång" för allmänna handlingar. Resor inom VGR är frekvent förekommande i tjänsten.

Kvalifikationer
- Relevant formell utbildning, gärna högskola inom offentlig förvaltning
- Erfarenhet som nämndsekreterare
- Goda praktiska IT-kunskaper
- Kunskaper i dokumenthantering och diariesystem
- Väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Meriterande är:

- Kompetens gällande utvecklingsarbete, dokumenthantering, verksamhetsuppföljning
- Vana att formulera formella skrivelser
- Erfarenheter av digitala ärendehanteringssystem, gärna Public 360.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom resultat och serviceinriktad, god samarbetsförmåga, ett gott omdöme samt ett positivt förhållningssätt.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2017-02-01 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-05
Ange följande referens när du ansöker: 2016/7147
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Yvonne Tellskog, förvaltningschef 010-441 04 95
Elisabeth Ödman Olofsson, utredningssekreterare 010-441 20 23
Mona-Lisa Dahlberg, förvaltningsjurist 010-441 20 09

Företag
Patientnämndernas kansli

Adress
Patientnämndernas kansli
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Kontorsadress
Diariet, Regionens Hus

Jobbnummer
3171099

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Patientnämndernas kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Patientnämndernas kansli: