Nämndsekreterare
Göteborgs stad., Park- och naturförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Park- och naturförvaltningen i Göteborg Vill du vara med och skapa dagens och morgondagens utemiljöer i Göteborg? Park- och naturförvaltningen är en viktig part i stadsutvecklingen. Vi förvaltar och utvecklar stadens parker, lekplatser, naturområden, sjöar och vattendrag. På uppdrag av andra förvaltningar utför vi även barmarksrenhållning, grönskötsel, vinterväghållning, underhåll och nybyggnation av markanläggningar samt arbetsmarknadsuppdrag. I vårt arbete strävar vi efter att vara effektiva, kompetenta, engagerade och nyfikna för att skapa en skön storstad med en grön själ, där alla kan hitta sin plats. Park- och naturförvaltningen är certifierad enligt kvalitets- och miljöledningssystemen ISO 9001 och ISO 14001.
Publiceringsdatum2016-11-09ArbetsuppgifterVi söker en nämndsekreterare till kansli- och kommunikationsavdelningen som är en av park- och naturförvaltningens stödfunktioner. En nämndsekreterare som vill vara med och samordna och utveckla en modern kanslifunktion. Kansli- och kommunikationsavdelningen har sex medarbetare och ansvarar för nämndadministration, kanslifunktion med post och diarium samt förvaltningens övergripande kommunikationsprocess. Kansli- och kommunikationsavdelningen är en stödfunktion för hela förvaltningens organisation/verksamhet vilket innebär att vi ger konsultativt stöd i förvaltningens ärendehantering och frågor som rör offentlighet och sekretess. Det är ofta till kansli- och kommunikationsavdelningen som allmänheten och massmedia vänder sig för att hitta rätt i organisationen och få information om nämndens ärenden.
Som nämndsekreterare ansvarar du för nämndprocessen. Det innebär att du är sekreterare i park- och naturnämnden och dess presidium, planera sammanträden, upprätta kallelser, skriva protokoll med vårt ärendehanteringssystem som stöd. Du ansvarar även för att rapportera/registrera arvode för de förtroendevalda.
Du ska också stödja chefer och handläggare som expert och bollplank i handläggningsprocessen. I uppdraget ingår också ansvara för delegationsförteckning, dokumenthanteringsplan och uppgifter enligt personuppgiftslagen (PUL). Du kommer att arbeta tätt ihop med förvaltningsdirektören och förvaltningssekreteraren.
KvalifikationerDu skall ha lämplig högskoleutbildning, såsom jurist eller examen i offentlig förvaltning Erfarenhet av arbete som nämndsekreterare är meriterande. Du har goda kunskaper i kommunallag, förvaltningslag, grundlagarna och du skriver lättförståelig och felfri svenska. Det är viktigt att du kan organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och att du är van att arbeta självständigt.
Vi förutsätter att du som person är strukturerad, kvalitetsmedveten och kommunikativ. Du har känsla för service och har lätt för att samarbeta med andra.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-27
Ange följande referens när du ansöker: A625132
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMia Manfredsson, kansli- och kommunikationschef 031-365 57 57
FöretagGöteborgs stad., Park- och naturförvaltningen
AdressGöteborgs stad., Park- och naturförvaltningen
Box 177
40122 Göteborg
KontorsadressTrädgårdsföreningen, Slussgatan 1
Jobbnummer 3150889
Observera att sista ansökningsdag har passerat.