Nämndsekreterare
Göteborg, Lokalförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg, Lokalförvaltningen i Göteborg Lokalförvaltningen är en av Göteborgs Stads fastighetsorganisationer och en av Sveriges största offentliga fastighetsförvaltare med lokalytor på över två miljoner kvadratmeter. Vår vision är att vara en ledande byggherre och fastighetsförvaltare med göteborgarnas bästa för ögonen. Att vistas i en miljö där man mår bra är en självklar rätt vare sig man är två, trettio eller nittio år - våra 400 medarbetare bygger och förvaltar miljöer att utvecklas, trivas och åldras i. Vårt uppdrag är att bygga, anpassa och förvalta bland annat skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder. Besök gärna
www.goteborg.se/lokalforvaltningenPubliceringsdatum2016-04-28ArbetsuppgifterUtvecklingsavdelningen med sina 17 medarbetare, bestående av utvecklingsledare, controllers, IT samt nämnd- och förvaltningsadministration, fungerar i huvudsak som ett stöd till förvaltningsledningen och till verksamhetsavdelningarna. Nämnd- och förvaltningsadministrationen bidrar framför allt genom att se till att arbetet kring nämndsammanträden fungerar, att diarie och arkiv upprätthålls enligt de lagar och regler som finns samt att i övrigt bidra till förvaltningens utveckling.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som nämndsekreterare kommer att vara att samordna och administrera ärenden till och från nämnd/presidium i nära samarbete med förvaltningsdirektören. Du är sekreterare vid bland annat presidium och nämndsammanträden och ger god service till våra politiker.
Du ansvarar för det IT-system i vilket nämndhandlingarna publiceras och för att vi har en modern och effektiv nämndadministration som kontinuerligt utvecklas.
I rollen ingår också att vara ett administrativt stöd till direktör och förvaltningsledning och att på eget initiativ utveckla och förbättra förvaltningsadministrationen till stöd för nämnd och direktör. Du är förvaltningens personuppgiftsombud och arkivansvarig samt deltar i avdelningens utvecklingsarbete.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleutbildning, helst med inriktning mot offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har dessutom några års erfarenhet av liknade arbete i offentlig verksamhet och är van att hantera frågor om offentlighet och sekretess.
Då du kommer arbeta tillsammans med både individer och grupper är det betydelsefullt att du har erfarenhet av att arbeta konsultativt och kundorienterat. Du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad, prestigelös, flexibel, noggrann och strukturerad. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du kan arbeta självständigt men också har god samarbetsförmåga.
Uppdraget ställer krav på att du kan ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt, ibland under tidspress. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-15
Ange följande referens när du ansöker: A567580
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrank Kärrå, Avdelningschef Utvecklingsavdelningen 031-365 04 89
Facklig kontaktKarin Sivertz, SACO 031-365 06 12
karin.sivertz@lf.goteborg.seAnna Damm, Vision 031-365 06 04
anna.damm@lf.goteborg.seFöretagGöteborg, Lokalförvaltningen
AdressGöteborg, Lokalförvaltningen
Box 5163
40226 Göteborg
KontorsadressLillhagsparken 13
Jobbnummer 2812872
Observera att sista ansökningsdag har passerat.