Nämndsekreterare
Burlövs kommun, kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Burlöv,
Lomma,
Malmö,
Staffanstorp,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Burlövs kommun, kommunledningskontoret i Burlöv Burlövs kommun
Den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
I Burlövs kommun arbetar vi alla utifrån en värdegrund där vi ger ett gott bemötande till varandra och de personer som vi möter i vårt arbete. Vi möter varandra på ett likvärdigt sätt som präglas av respekt, vänlighet och förståelse för varandras olikheter. Vi ger en god service till våra medborgare på ett professionellt sätt, där dialogen lägger grunden till förbättringar i våra verksamheter och vårt arbete.
Vårt uppdrag är att ge service till kommunens invånare och göra det med hög kvalitet.
Kansliavdelningen biträder den politiska organisationen och ansvarar bl.a. för diarieföring, ärendeberedning och sammanträdesrutiner för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, nämnder och utskott. Avdelningen ansvarar också för service och stöd i juridiska och administrativa frågor till förvaltningarna och ledningsgruppen.
Publiceringsdatum2016-04-07ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare kommer du att vara placerad på kommunledningskontorets kansliavdelning, men arbetet innefattar att löpande hålla sig à jour med aktuella ärenden inom alla förvaltningar.
Nämndsekreteraren ansvarar för att planera, bevaka och ta fram underlag till nämnder och utskott, kvalitetssäkra ärendeprocess samt granska tjänsteskrivelser och beslut. Du ska självständigt upprätta och handlägga yttranden och svara på remisser, författa skrivelser och ansvara för uppföljning av kommunens styrdokument.
Du ska delta som sekreterare i sammanträden med nämnd och utskott.
Du ska ge stöd och utbildning i frågor som gäller ärende- och dokumenthantering och delta i utvecklingen av kansliavdelningens rutiner. Vidare ingår utlämnande av allmänna handlingar, sekretessbedömningar och omvärldsbevakning. Du kommer att ha många interna och externa kontakter och ska kunna besvara frågor och hantera synpunkter som rör nämndsarbetet. Du ska också vara superanvändare i kommunens ärendehanteringssystem och stöd till andra användare.
Vidare kommer andra kvalificerade handläggaruppgifter att tillkomma utifrån förvaltningarnas behov och nämndsekreterarens kompetensområden.
KvalifikationerDu ska ha relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning eller juridik. Du ska ha goda kunskaper i offentlighetslagstiftningen och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Som person är du kommunikativ, omvärldsorienterad och utvecklingsinriktad. Du har stor samarbetsförmåga, egen drivkraft och målfokus. Du har en förmåga att skapa respekt och förtroende i din yrkesroll, tar stort eget ansvar för ditt arbetsområde och håller en hög servicenivå.
Du ska vara en skicklig användare av Office-paketet och i övrigt ha kunskap om och intresse av använda modern IT-teknik i ditt arbete.
Du ska vara tydlig och ha förmåga att beskriva information på ett enkelt sätt. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget.
ÖVRIGT
Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Burlövs kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att vederbörliga beslut fattas. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-01
Ange följande referens när du ansöker: A560639
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotta Wemme Dehlin, Kanslichef 040-6256387
FöretagBurlövs kommun, Kommunledningskontoret
AdressBurlövs kommun, Kommunledningskontoret
Box 53
23221 Arlöv
Kontorsadress23221 Arlöv
Jobbnummer 2768499
Observera att sista ansökningsdag har passerat.