Nämndsekreterare

Patientnämndernas kansli / Administratörsjobb / Göteborg
2016-01-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2017-02-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Patientnämndernas kansli i Göteborg, Borås, Vänersborg, Skövde, Mariestad eller i hela Sverige

I Västra Götalandsregionen finns fem patientnämnder vars uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Patientnämndernas verksamhet regleras i lag (1998:1656) om patientnämndsverksamhet.
Till nämndernas uppgift hör också att rekrytera, utbilda och förordna stödpersoner till patienter som vårdas enligt tvångslagstiftning inom Hälso- och sjukvården.

Publiceringsdatum
2016-01-28

Beskrivning
Patientnämndernas kansli har kontor i Skövde, Göteborg, Borås och Vänersborg.

Denna tjänst är placerad i Göteborg.Arbetet innebär resor i tjänsten.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och flexibel nämndsekreterare/ administratör. Arbetet är omväxlande och innebär kontakter med politiker och tjänstemän. Som nämndsekreterare är du huvudansvarig för de fem patientnämndernas administration. Bereda, planera, protokollföra presidie- och nämndmöten samt expediera. Svara för att den politiska handläggningsprocessen är effektiv och kvalitetssäker. 

Förtroendevaldas administration, arvodeshantering och kompetensutvecklingsaktiviteter, samt förtroendevaldas hantering och redovisning av informationsaktiviteter, är ytterligare ansvarsområden. Bistå presidierna gällande nämndspecifik ekonomi och dess uppföljning.

Som arbetsuppgift ingår även att sköta driften av förvaltningens "gemensamma ingång" för allmänna handlingar, myndighetens funktionsbrevlåda samt hantera nytt ärendehanterings- och diariesystem Public 360. Löpande administrativa arbetsuppgifter som förekommer inom ett kansli.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Relevant formell utbildning, gärna inom offentlig förvaltning.
• Flerårig erfarenhet som nämndsekreterare.
• Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
• Erfarenheter av administrativa arbetsuppgifter
• Goda IT- kunskaper
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Meriterande är kompetens gällande utvecklingsarbete, dokumenthantering, registratorsuppgifter samt ekonomiuppföljning.

Arbetet kräver att du är en noggrann, lösningsorienterad och drivande organisatör med utmärkt datorvana. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom resultat och serviceinriktad, god samarbetsförmåga, ett gott omdöme samt ett positivt förhållningssätt.

Övrig information
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 160501 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-14
Ange följande referens när du ansöker: 2016/525
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Yvonne Tellskog, förvaltningschef 010-441 04 95
Anne-Kathrin Schneider, sektionschef 010-441 20 03
Mona-Lisa Dahlberg, förvaltningsjurist 010-441 20 09

Facklig kontakt
SACO: Stig Roos 0702-55 49 19
Vision: Sune Olsson 010-441 13 93
Vårdförbundet: Rutger Gram 0706-23 65 42

Företag
Patientnämndernas kansli

Adress
Patientnämndernas kansli
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Kontorsadress
Diariet, Regionens Hus

Jobbnummer
2639162

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Patientnämndernas kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Patientnämndernas kansli: