Nämndsekreterare

Gislaveds kommun, Kommunstyrelseförvaltning / Administratörsjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gislaveds kommun, Kommunstyrelseförvaltning i Gislaved

Med 2500 medarbetare som alla bidrar till vår mångfald är vi en dynamisk kommun i framkant. Vi tror på balans mellan arbete och fritid. Samla ny energi i pisten i Sydsveriges största skidanläggning eller upplev vårt mångsidiga kulturliv - här finns något för alla.

I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet.
• tjänster som är kortare än 6 månader samt vissa befattningar kan undantas

Tjänsten är placerad vid kansli- och informationsenheten. Enheten är en av sex enheter vid kommunstyrelsekontoret.
Inom kansli- och informationsenheten arbetar vi med att samordna, utveckla, ge råd och stöd samt verkställa frågor inom demokratistödet och dess processer samt avseende den förvaltningsövergripande interna och externa informationen. Vi är också administrativt stöd för kommunfullmäktige, kommunstyrelse och nämnder.

Publiceringsdatum
2015-09-11

Arbetsuppgifter
Vi söker en nämndsekreterare som ska vara sekreterare i fritidsnämnden, kulturnämnden, överförmyndarnämnden och personalutskottet. Som nämndsekreterare svarar du också för ärendeberedning och andra administrativa uppgifter runt ärendehanteringen samt deltar i rutinutveckling. Utarbeta informationshanteringsplaner utifrån processkartläggningar, genomföra utredningar och arbeta med intern kontroll är också uppgifter som är aktuella. Arbetet innebär en tät kontakt med våra förtroendevalda i nämnderna.
Arbetet omfattar flera olika arbetsuppgifter och du kommer också att hjälpa till och ge service inom det administrativa området i stort.

Kvalifikationer
• Du har lämplig högskoleutbildning om minst 3 år med inriktning mot statsvetenskap, förvaltningsrätt, juridik eller liknande relevant område eller vad arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• Du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift
• Du är serviceinriktad med professionell och neutral inställning till våra uppdragsgivare
• Du är som person ansvarsfull, analytisk, noggrann, strukturerad och flexibel
• Du har lätt för att samarbete men är också självständig i ditt arbete
• Du ser möjligheter i arbetet och bidrar till att utveckla arbetsuppgifterna och området du verkar inom
• Du har goda IT-kunskaper och gärna erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem
• Du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Du har B-körkort

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gislaveds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "sök tjänsten".

Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-02
Ange följande referens när du ansöker: A500552
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Gardelin-Larsson, Kanslichef 0371-811 89

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via Gislaveds kommuns vä 0371-810 00

Företag
Gislaveds kommun, Kommunstyrelseförvaltning

Adress
Gislaveds kommun, Kommunstyrelseförvaltning
Stortorget 1
33280 Gislaved

Kontorsadress
Stortorget 1 Gislaved

Jobbnummer
2425829

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gislaveds kommun, Kommunstyrelseförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gislaveds kommun, Kommunstyrelseförvaltning: