Nämndsekreterare
Sollentuna Kommun Vård- & omsorgskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sollentuna
2008-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2014-06-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Vård- & omsorgskontoret i Sollentuna Vård- och omsorgsnämnden är en beställarnämnd som med hjälp av vård- och omsorgskontoret ansvarar för att erbjuda äldre personer och personer som har funktionsnedsättning service och omsorg
av god kvalitet.
Vård- och omsorgskontoret söker en nämndsekreterare som ska ha som huvuduppgift att sköta de nämndadministrativa uppgifterna.
Nämndsekreteraren ingår i den administrativa avdelningen på vård- och omsorgskontoret där även registrator, utredare, kvalitetsutvecklare, avtalssekreterare och anhörigkonsulent arbetar. På
vård- och omsorgskontoret finns också verksamhetscontroller, MAS och ekonom, samt en myndighetsavdelning med biståndshandläggare.
• **** Dina arbetsuppgifter *****
Som nämndsekreterare kommer du att vara spindeln i nätet kring de nämndadministrativa uppgifterna.
Som nämndsekreterare deltar du vid vård- och omsorgsnämndens sammanträden (kvällstid, ca 10 kvällar per år) samt vid arbetsutskott och ordförandeberedningar. Du upprättar kallelser samt
skriver protokoll. I arbetet ingår ärendebevakning, planering av sammanträden och sammanträdestider samt bokning av lokaler för dessa.
Arbetet innebär mycket kontakter med kommuninvånare och förtroendevalda.
I arbetet ingår också
• sekreterarskap i kommunala pensionärsrådet
• att handlägga ärenden som till exempel vård- och omsorgsnämndens föreningsbidrag och kontaktpolitiker
• att vara nämndens personuppgiftsombud
• att svara för att nämnden uppfyller bestämmelserna som finns på det offentligrättsliga området
• att vikariera för registrator vid semester och sjukdom
I arbetsuppgifterna kommer även andra uppgifter inom områdena information, nämndärenden och utredningar att ingå.
Eftersom den administrativa avdelningen är förhållandevis liten kommer en del arbetsuppgifter att variera över tid.
• **** Kvalifikationer *****
Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Du har goda kunskaper i kommunalrätt och god kännedom om en myndighets ärendehantering samt
vilka lagar som ska följas. Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska språket i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete på en statlig eller kommunal myndighet och erfarenhet av kommunalt nämndarbete är en merit.
Du ska ha mycket goda datakunskaper och behärska Office-paketet. Du har erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem. Sollentuna kommun använder sig av det digitala
ärendehanteringssystemet Winess.
Du ska ha god samarbetsförmåga, kunna arbeta självständigt under eget ansvar, vara ansvarsfull, noggrann och serviceinriktad. Du ska vara flexibel och kunna ta tag i stort som smått.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
• **** Anställning *****
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi vill att du börjar snarast efter överenskommelse.
• **** Kontaktpersoner *****
Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta chef för den administrativa avdelningen Katarina Salomonsson tfn 08-579 215 07 eller förvaltningschef Magnus Widén, tfn 08-579 215 32.
Publiceringsdatum2008-11-11Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-11-26
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKatarina Salomonsson, 08-5792 1507
Magnus Widén, 08-5792 1532
FöretagSollentuna Kommun Vård- & omsorgskontoret
AdressSollentuna Kommun Vård- & omsorgskontoret
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna
Jobbnummer 350373
Observera att sista ansökningsdag har passerat.