Nämndsekreterare

Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Sigtuna
2015-06-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2016-06-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret i Sigtuna, Sundbyberg eller i hela Sverige

Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med drygt 44 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 17 500 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Norra Sigtuna stad bygger vi hållbart för framtiden.

I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.

Framtidskraft är namnet på vårt utvecklingsarbete och utgår från Lean- filosofin. Framtidskraft beskriver hur vi ser på den kultur vi vill ska prägla vår organisation och de verktyg vi använder i vårt arbete.

Publiceringsdatum
2015-06-10

Arbetsuppgifter
Du kommer att delta i ansvaret för ärendeberedning och utföra vissa utredningsuppdrag samt föra protokoll vid sammanträden och bevaka verkställigheten av fattade beslut. Du kommer att ingå i ett arbetslag med gemensamt ansvar för kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges sammanträdesrutiner. Din främsta uppgift kommer att bli att utveckla transparensen och öppenheten i våra arbetsprocesser.

Kvalifikationer
Du ska ha för tjänsten lämplig högskoleutbildning inriktad mot statsvetenskap, förvaltningsrätt, juridik eller liknande. Du bör ha en god kommunikativ förmåga och uttrycka dig väl i tal men framför allt i skrift. Vi värdesätter att du är noggrann, strukturerad, har god analytisk förmåga och kan arbeta självständigt och drivande i de frågor du ansvarar för. Du bör också känna dig trygg i att ta egna utvecklingsinitiativ. Eftersom rollen kräver nära kontakter med de förtroendevalda/folkvalda måste du vara serviceinriktad med professionell och neutral inställning till våra uppdragsgivare. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Erfarenhet är inget krav, men vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du är väl förtrogen med kommunal verksamhet.

ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder Friskvårdsbidrag och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!

Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret.
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Arbetet innebär visst kvällsarbete i anslutning till politiska sammanträden. Visstidsanställning, tillträde: Omgående, upphör: 2015-12-31 Med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-30
Ange följande referens när du ansöker: A482149
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristofer Gisslén, Kanslichef 08-59126076 kristofer.gisslen@sigtuna.se

Företag
Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret
Södergatan 20
19585 MÄRSTA

Kontorsadress
19585 Märsta

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2331076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret: