Nämndsekreterare

Göteborgs stad, SDF Angered / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Angered i Göteborg

Angered är en av Göteborgs tio stadsdelar. Här bor ungefär 47 800 personer i en miljö som är en blandning av miljonprogramsområden, småhusbebyggelse och traditionell landsbygd med storslagen natur. Angered har ett mycket aktivt föreningsliv och här bor människor med ursprung från ett hundratal olika länder, vilket ger området en spännande och internationell prägel.

Stadsdelsförvaltningen driver verksamheter inom förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid samt social omsorg för funktionsnedsatta och äldre. Vi är 3 500 anställda i förvaltningen.

Angered har en ung befolkning och en tydlig vision om utveckling inom en mängd områden, med fokus på trygghet, folkhälsa och förbättrade resultat i skolan. Detta gör att det finns energi och dynamik i förvaltningens arbete.
Mer information om stadsdelsförvaltningar i Göteborgs Stad hittar du på www.goteborg.se

Publiceringsdatum
2015-05-21

Arbetsuppgifter
Angered stadsdelsförvaltning söker en strukturerad och initiativrik nämndsekreterare som vill arbeta för att uppnå visionen om att Angeredsborna ska ges så goda förutsättningar som möjligt för att kunna utvecklas, må bra och känna delaktighet i samhällsutvecklingen. Du kommer tillsammans med dina kollegor på kansliet arbeta med utveckling av bland annat ärendeprocess och det administrativa stödet till de förtroendevalda.

Du ansvarar för att gå igenom ärenden som skall behandlas i stadsdelsnämnden utifrån en god juridisk kompetens. Därutöver ingår förberedelse av handlingar och kallelse inför nämndsammanträden, protokollföring vid sammanträden i nämnd samt övrig administration kring nämndens arbete. Sekreterarskap i utbildningsutskottet ingår också.

Uppdraget styrs av ett flertal författningar och riktlinjer samt berör frågor som offentlighet och sekretess, rättsäkerhet, likabehandling med mera. Du ska ha god kunskap inom området och fungera som förvaltningens expert i nämnd- och utskottsfrågor samt juridiska frågor. Du kommer att arbeta konsultativt med juridiska frågor vilket innebär att ge stöd till förvaltningens chefer och förtroendevalda samt utveckla och säkerställa rutiner relaterade till lagstiftning.

Du blir anställd vid området kansli, IT, lokaler och bemanning som ingår i en av stadsdelsförvaltningens stödfunktioner - utvecklingsavdelningen. Kanslidelen ansvarar för förvaltningens service till stadsdelsnämnden, ärendeprocessen, stadsdelsreceptionen samt administrativt stöd till stadsdelsdirektör och stödfunktionsavdelningar.

Du kommer att ha ett nära samarbete med stadsdelens andra nämndsekreterare, som bland annat är sekreterare för individutskottet och förvaltningens PUL-ombud. Ni kommer ersätta varandra vid frånvaro. Du kommer att ingå i olika nätverk bland annat ett med övriga nämndsekreterare inom Göteborgs Stads stadsdelsförvaltningar. Du kommer till en välfungerande arbetsgrupp där du får administrativt stöd kring delar av nämndsprocessen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har intresse av den offentliga processen och dess lagstiftning.

Du ska ha relevant högskoleexamen gärna inom offentlig förvaltning, juridik eller likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har god förmåga att sätta dig in i gällande lagar och förordningar och goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Det är meriterande med kunskaper inom socialtjänstsområdet och skollagen. Ett plus är om du tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation samt har arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt har en god datorvana.

Du är analytisk, strukturerad och kvalitetsmedveten. För att lyckas med uppdraget ser vi att du har en hög personlig integritet och mycket god förmåga att samverka med andra personer.

Du ska vara serviceinriktad, initiativrik och bra på problemlösning samt tycka om att vara spindeln i nätet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att alltid ange din e-post i ansökan och att skicka in din ansökan digitalt, inte via e-post eller brev.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % dagtid, viss kvällstjänstgöring i samband med nämnd- och utskottsarbete. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-08-24 Eller tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön
FÖRMÅNER
Du har möjlighet att få friskvårdsbidrag och tillgång till ett stort utbud av friskvård. Stadsdelen har också en cykelförmån samt förmånlig avbetalning av västtrafikkort.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-05
Ange följande referens när du ansöker: 237/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Carlsson, Områdeschef 031-3651046 peter.carlsson@angered.goteborg.se
Ulrika Andersson, Nämndsekreterare 031- 3651016 ulrika.andersson@angered.goteborg.se

Facklig kontakt
Jill Levinson, Vision 031 365 12 16 jill.levinson@angered.goteborg.se
Kjell Jonsson, SACO-SSR 031 365 11 81 kjell.jonsson@angered.goteborg.se

Företag
Göteborgs stad, SDF Angered

Adress
Göteborgs stad, SDF Angered
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
Köpmansgatan 20 GÖTEBORG

Jobbnummer
2303017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, SDF Angered

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, SDF Angered: