Nämndsekreterare

Lilla Edets kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Lilla Edet
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lilla Edet, Trollhättan, Orust, Stenungsund, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lilla Edets kommun, Kommunledningsförvaltningen i Lilla Edet, Trollhättan eller i hela Sverige

Lilla Edets kommun med drygt 13.000 invånare är lika förknippat med vatten och vacker natur som en stark historia. Med ny motorväg och järnväg mellan Göteborg och Trollhättan kliver vi in i en ny och expansiv fas.

Administrativa avdelningen är en stödfunktion till förtroendevalda och förvaltningarna när det gäller posthantering, diarieföring, nämndadministration och arkivering. På administrativa avdelningen arbetar en administrativ chef, två nämndsekreterare, en arkivarie/registrator och en registrator. Avdelningen är organiserad som en del av kommunledningsförvaltningen.

Publiceringsdatum
2015-03-27

Arbetsuppgifter
Du blir kommunledningsförvaltningens stöd i juridiska frågor. Du kommer bl a att vara kommunens personuppgiftsombud och vara kommunens resurs som kan bereda yttranden och sammanställa beslutsunderlag.
Administrativa avdelningen svarar för nämndadministrationen för samtliga nämnder och du kommer vara nämndsekreterare för tre stycken verksamhetsnämndernämnder.
Vi erbjuder ett omväxlande arbete med stor bredd. Du kommer att arbeta mycket i dialog med chefer, medarbetare samt våra förtroendevalda. Vi befinner oss mitt i en spännande period där våra arbetssätt och rutiner är under förändring. Vi arbetar med att kvalitetssäkra, effektivisera och öka servicen i nämndadministrationen. Du kommer att vara med och driva utvecklingsfrågor på avdelningen och kan då också få andra uppdrag på ditt ansvar.
Vi har årsarbetstid vilket innebär en stor flexibilitet i dina arbetstider. I Lilla Edets kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har juridisk eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning gärna med inriktning mot offentlig förvaltning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är önskvärt med erfarenhet från offentlig förvaltning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om förvaltnings- och kommunallagen och kan kommunicera väl i tal och skrift. Arbetet kräver att du har förmåga att arbeta med många olika uppgifter samtidigt och periodvis i ett högt tempo.

Som person tycker du om att arbeta självständigt och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är serviceinriktad, strukturerad, stresstålig och kvalitetsmedveten. För att lyckas med uppdraget ser vi att du har integritet och förmåga att samverka med andra personer.

ÖVRIGT
Vi vill ha din ansökan via www.offentligajobb.se .

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser, då vi är avtalsanknutna.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Kvällstjänstgöring förekommer. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-10
Ange följande referens när du ansöker: A461431
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Olegård, Kommunsekreterare 0520-65 95 12 maria.olegard@lillaedet.se
Lena Palm, Kommunchef 0520-65 95 04 lena.palm@lillaedet.se

Facklig kontakt
Bertil Nylén, Vision 072-569 83 36 visionilillaedet@gmail.com

Företag
Lilla Edets kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Lilla Edets kommun, Kommunledningsförvaltningen
Järnvägsgatan 12
46380 Lilla Edet

Kontorsadress
Järnvägsgatan 12 46380 Lilla Edet

Jobbnummer
2224384

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lilla Edets kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lilla Edets kommun, Kommunledningsförvaltningen: