Nämndsekreterare

Åmåls kommun / Administratörsjobb / Åmål
2014-03-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2019-12-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål

Åmåls kommun med omkring 12 500 åretruntboende är en del av Västra Götalandsregionen och ligger vid Vänerns västra kust. Läs mer om Åmål på www.amal.se

Kommunstyrelseförvaltningen söker
Nämndsekreterare

Åmåls kommun har som vision att bli Sveriges mest gästvänliga stad. Vi söker dig som vill bidra till att visionen uppnås.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.

Placering
Nämndsekreteraren är för närvarande placerad vid kanslienheten inom kommunstyrelseförvaltningen, som är organiserad direkt under kommunstyrelsen. Närmaste chef är kanslichefen.

Publiceringsdatum
2014-03-13

Dina arbetsuppgifter
Nämndsekreterarens främsta arbetsuppgift är ärende- och protokollshantering för vård- och omsorgsnämnden och kommunala råd och beredningar. Övriga arbetsuppgifter är posthantering, diarieföring, ärendeberedning, utredningsarbete, att vara delaktig i arbetet med att utveckla och effektivisera kommunens administrativa rutiner, information samt visst valarbete. I uppdraget ingår även att vara arkivredogörare samt att vid behov vara ersättare som nämndsekreterare i kommunens övriga nämnder och som receptionist i stadshusets reception.

Kvalifikationskrav
Vi har som krav att du har högskoleexamen med samhällsvetenskaplig inriktning eller att du har annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Andra krav är att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska, har god samarbetsförmåga samt är lyhörd och serviceinriktad. Vidare att du har B-körkort. Som person är du strukturerad, stresstålig och trivs med att arbeta såväl ensam som i grupp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet från liknande arbete i kommunal verksamhet är meriterande men inget krav.

Information lämnas av
Kanslichef Ida Rådman, telefon 0532-170 13
Vision, Marita Burman Linder, telefon 0532-173 52

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan som sker via länken Lediga jobb på Åmåls kommuns hemsida www.amal.se . Ansökan ska vara inkommen senast söndagen den 30 mars 2014. Betyg, intyg med mera som styrker ditt CV inlämnas efter anmodan.

Rekryteringsansvariga har tagit ställning till i vilka medier annonsen ska införas och vi undanber oss kontakter med övriga annonseringskonsulter.

Körkort klass -B---.

Arbetstider och omfattning
Heltid Tills vidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-30
Ange följande referens när du ansöker: KS 2014/67
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kanslichef Ida Rådman 0532-17013

Facklig kontakt
Facklig företrädare Marita Burman Linder 0532 17325

Företag
Åmåls kommun

Adress
Åmåls kommun
Kungsgatan 26,
66222 Åmål

Jobbnummer
1807439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun: