Nämndsekreterare

Region Gotland, Kansli och ledningsstöd / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Kansli och ledningsstöd i Gotland

Gotland är en fantastisk plats att bo och leva på med ett rikt kulturliv, unik natur och en arbetsmarknad som präglas av entreprenörsanda. Idag är vi 57 000 invånare och vår förhoppning är att det i framtiden är ännu fler som valt att leva och bo här. På Gotland ansvarar Region Gotland för kommun- och landstingsuppgifter och har även det regionala utvecklingsansvaret. Inom Region Gotland arbetar ungefär 6000 engagerade medarbetare inom ca 240 olika yrken med att ge vård, omsorg, utbildning samt service till våra invånare. Arbetet inom Region Gotland baseras på vår värdegrund som är förtroende, omtanke och delaktighet.

Välkommen att bli en av oss!

Hälso- och sjukvårdsförvaltningen har ca 1 300 anställda. Förvaltningen styrs av hälso- och sjukvårdsnämnden. Som nämndsekreterare är du placerad på förvaltningskontoret och ingår i arbetsgruppen kansli- och ledningsstöd. Du arbetar nära hälso- och sjukvårdsdirektör och förvaltningsledning samt för hälso- och sjukvårdsnämnd.

Publiceringsdatum
2013-10-03

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som sekreterare i nämnden och arbetsutskottet. Nämndsekreteraren ansvarar för processer och rutiner kring hälso- och sjukvårdsnämndens arbete, bl a kvalitetssäkring av sammanträdeshandlingar, förberedelser av handlingar och kallelser inför utskott- och nämndsammanträden, skriva protokoll vid nämndsammanträden, delta i utvecklingsarbetet inom nämndarbetet. Som nämndsekretare arbetar du även med administration av ärendehantering, kortare utredningsförslag t.ex. skriva svar på medborgarförslag. Nämndsekreteraren bistår förvaltningen med stöd i frågor som gäller nämndhandlingar, dokumenthantering och arkivering. Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden kan tillkomma utifrån nämndsekreterarens kompetens och förvaltningens behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, gärna med goda kunskaper i kommunal lagstiftning. Du har erfarenhet från kommunal- eller offentlig förvaltning som gett dig kunskaper om och förståelse för att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Erfarenheter från administrativt arbete ser vi som meriterande. En förutsättning för att klara arbetet som nämndsekreterare är att du har god förmåga att uttrycka dig klart och tydligt i skrift, har ett strukturerat arbetsätt och är självgående då arbetet är självständigt. Du tycker om att ge god service, har ett professionellt förhållningssätt och är noggrann. Du har mycket god datorvana och vana av att arbeta med tekniska hjälpmedel för kommunikation, vid möten och presentationer.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-21
Du är välkommen att anmäla ditt intresse via vårt rekryteringssystem - ansökningar tas ej emot via post eller e-post. När du registrerat din ansökan, får du ett automatiskt svarsbrev via e-post att din ansökan är registrerad.
Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A353094
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Börje Martell, Enhetschef 0498-203555

Företag
Region Gotland, Kansli och ledningsstöd

Adress
Region Gotland, Kansli och ledningsstöd
62181 VISBY

Jobbnummer
1667679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Kansli och ledningsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Kansli och ledningsstöd: