Nämndsekreterare

Region Gotland, Förvaltningsstöd / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Förvaltningsstöd i Gotland

Gotland är en fantastisk plats att bo och leva på med ett rikt kulturliv, unik natur och en arbetsmarknad som präglas av entreprenörsanda. Idag är vi 57 000 invånare och vår förhoppning är att det i framtiden är ännu fler som valt att leva och bo här. På Gotland ansvarar Region Gotland för kommun- och landstingsuppgifter och har även det regionala utvecklingsansvaret. Inom Region Gotland arbetar ungefär 6000 engagerade medarbetare inom ca 240 olika yrken med att ge vård, omsorg, utbildning samt service till våra innevånare. Arbetet inom Region Gotland baseras på vår värdegrund som är förtroende, omtanke och delaktighet.

Välkommen att bli en av oss!

Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för att skapa förutsättningar för en hållbar regional utveckling som baserar sig på resurseffektivitet vad avser områdena god bebyggd miljö, god livsmiljö, god infrastruktur samt god trygghet och säkerhet.
Samhällsbyggnadsförvaltningen styrs av tre nämnder Byggnadsnämnden, Tekniska nämnden och Miljö- och hälsoskyddsnämnden. Förvaltningen har ca 185 anställda. Som nämndsekreterare är du placerad på avdelningen för förvaltningsstöd och arbetar på Miljö- och hälsoskyddsnämndens uppdrag.

Publiceringsdatum
2013-02-26

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som sekreterare i nämnden. I uppdraget ingår även att vara ersättare för nämndsekreterare i de andra nämnderna. Nämndsekreteraren ansvarar för processer och rutiner kring miljö- och hälsoskyddsnämndens arbete, bl.a. kvalitetssäkring av sammanträdeshandlingar, förberedelser av handlingar och kallelser inför nämndsammanträden, skriva protokoll vid nämndsammanträden, delta i utvecklingsarbetet inom nämnden.
Nämndsekreteraren bistår förvaltningen med stöd i frågor som gäller nämndhandlingar, dokumenthantering och arkivering. Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden kan tillkomma utifrån nämndsekreterarens kompetens och förvaltningens behov. Ojämn arbetsbelastning kan förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, gärna med goda kunskaper i kommunal lagstiftning. Du har erfarenhet från kommunal- eller offentlig förvaltning som gett dig kunskaper om och förståelse för att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Erfarenheter från administrativt arbete samt erfarenhet av elektroniska dokumenthanteringssystem är det meriterande.
En förutsättning för att klara arbetet som nämndsekreterare är att du har god förmåga att uttrycka dig klart och tydligt i skrift, har ett strukturerat arbetsätt och är självgående då arbetet är självständigt. Du tycker om att ge service, har ett professionellt förhållningssätt och är noggrann.
Du har god datorvana och vana av att arbeta med tekniska hjälpmedel för kommunikation, vid möten och presentationer.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-18
Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A315569
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mats Renborn, Ekonomichef 0498 - 26 93 72

Facklig kontakt
Ingela Reutervik, Vision 0498 - 26 92 03
Anna Fagerberg, SACO 0498 - 26 93 87

Företag
Region Gotland, Förvaltningsstöd

Adress
Region Gotland, Förvaltningsstöd
62181 VISBY

Jobbnummer
1478151

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Förvaltningsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Förvaltningsstöd: