Nämndsekreterare

Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ronneby
2012-10-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2019-01-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ronneby, Karlskrona, Karlshamn, Tingsryd, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat i Ronneby

I Ronneby - den moderna kurorten - är det tryggt, nära och familjärt att leva och verka.
Kommunen har drygt 28.000 invånare och är belägen i hjärtat av Blekinge, Sveriges trädgård.

Inom enhetens budget ryms de politiska instanserna kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnd.

Enheten är ansvarig för beredning, kallelser, protokollskrivning för fullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnden.

Inom enheten administreras även överförmyndarnämnden.

Verksamheten omfattar även strategiska markförvärv och markförsäljningar, kollektivtrafik, EU-frågor, näringslivsfrågor, arbetsmarknadsfrågor, folkhälso- och ungdomsfrågor, integrationsfrågor, konsumentvägledning, skuldsanering, kommunarkiv, omvärldsbevakning, statistik och landsbygdsfrågor.

Inom enheten ligger även ansvaret för beredskaps- och säkerhetsfrågor, krisledningsnämnd samt IT-säkerhet.

Ansvaret innefattar även internt juridiskt biträde, kvalificerade utredningsuppdrag och remissbesvarande.

Publiceringsdatum
2012-10-19

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare kommer Du att vara en del av det centraliserade nämndssekretariatet på kommunledningsförvaltningen och i huvudsak arbeta med miljö- och byggnadsnämnden och dess förvaltning.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara:
• Sekreterare i miljö-och byggnadsnämnden
• Ansvara för ärendehantering, beredning,bevakning
• Expediering av beslut
• Ansvara för upprättande av kallelse, dagordning och protokoll
• Diarieföring, dokumentation och arkiv

Kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet från kommunal eller annan offentlig förvaltning samt erfarenhet av dokumenthantering och sekretess inom offentlig verksamhet.
Du kan ha högskoleutbildning inom t.ex.
samhällsvetenskap, statsvetenskap och/eller juridik men det är inget krav. Tidigare erfarenhet av nämndsekreterararbete väger tyngre.

En förutsättning för att kunna göra ett gott arbete är att du kan uttrycka dig klart och tydligt i tal men framförallt i skrift.

Du har ett strukturerat arbetssätt, fallenhet för administrativt arbete och ett serviceinriktat förhållningssätt. Du trivs med att vara "spindeln i nätet" och har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränga dig för att leverera lösningar. Du är självgående, tar ansvar för egna uppgifter och driver processer vidare.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 75% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-11-01 , upphör: 2012-12-31 Tjänsten är ett vikariat och kan komma att förlängas.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-28
Ange följande referens när du ansöker: A296699
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Sonesson, Samordnings- och utveckling, 0457 - 61 89 79

Facklig kontakt
Anita Holtne, 0457-61 84 92

Företag
Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat

Adress
Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat
Stadshuset
37280 Ronneby

Jobbnummer
1370523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat: