Nämndsekreterare
Vaxholms Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen, Vaxholms stad / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Vaxholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Vaxholm,
Värmdö,
Lidingö,
Stockholm,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vaxholms Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen, Vaxholms stad i Vaxholm Vaxholms stad, skärgårdens huvudstad, är en av Stockholms läns minsta kommuner sett till antalet invånare. Men det är samtidigt en av Sveriges mest expansiva kommuner då Vaxholm är en mycket attraktiv bostadskommun. Här finns bra bostäder, en pittoresk stadskärna med höga kulturmiljövärden, närhet till hav och skog och goda kommunikationer till Stockholm som ligger endast 3 mil bort. Läs mer om oss på vår hemsida,
www.vaxholm.se.Publiceringsdatum2008-04-10ArbetsuppgifterVaxholms stad söker Nämndsekreterare till Satdsbyggnadsnämnden.
Som ett led i att utveckla vår verksamhet ska vår nuvarande nämndsekreterare ta ett större ansvar inom bygglov. Därför söker vi en ny nämndsekreterare. Det kommer att finnas stora möjligheter att påverka tjänstens innehåll.
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en mångskiftande och spännande kommun. Att arbeta med stadsbyggnadsfrågor i Vaxholm innebär stora utmaningar. Vi arbetar med omvandling av det tidigare regementet på Rindö till ett bostads- och verksamhetsområde, omvandling av fritidsområden till områden för permanentboende, nytt kulturhus, ny idrottsanläggning, nya bostäder i sjönära läge m.m.
På stadsbyggnadsförvaltningen är vi 14 personer som arbetar med översikts- och detaljplaner, bygglov, fastighetsbildningsärenden och naturvård inom ramen för stadsbyggnadsnämndens myndighetsroll och kommunstyrelsens ansvar. Vi ger råd och upplysningar och ansvarar dessutom för kommunens kartor och bostadsanpassningsbidrag.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att vara sekreterare i stadsbyggnadsnämnden. Arbetet sker i nära samarbete med personal och politiker i nämnden. I dina arbetsuppgifter ingår dessutom att handlägga ärenden inom kontoret såsom taxefrågor, upprätta årsbokslut och statistikfrågor, vara delaktig i planadministration, ansvara för stadsbyggnadsförvaltningens diarium och ärendehanteringssystem, hantera överklagande planer och andra ärenden, fakturahantering och arkivfrågor. Som nämndsekreterare ingår du i ett nätverk med kommunens övriga nämndsekreterare.
KvalifikationerVi söker dig som är högskoleutbildad, gärna med juridisk eller samhällsvetenskaplig inriktning. Vi vill att du har erfarenhet av det kommunal- och förvaltningsrättsliga området., allra helst med inriktning på PBL eller andra lagar inom stadsbyggnadsområdet, ett extra plus för byggnadsnämndserfarenhet. Du är van att arbeta med IT-baserad administration eftersom vi arbetar med flera olika IT-baserade system t ex ärendehanteringssystem.
Det är viktigt att du har god förståelse för hur en politikerledd organisation fungerar. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift. Vi vill även att du har en utpräglad servicekänsla, är strukturerad och självgående.
I Vaxholms stad strävar vi efter en jämn könsfördelning och att mångfald ska finnas både bland chefer och anställda. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Individuell lönesättning.
Arbetstider och omfattningTillsvidare, tillträde: Snarast
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: 100%
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-05-05
Välkommen med din ansökan till,
Vaxholms stad
Personalavdelningen
185 83 Vaxholm
eller via email,
stadsbyggnad@vaxholm.seAnsökan kan skickas till e-postadress:
stadsbyggnad@vaxholm.seAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktSusanne Edén, 08-541 709 87
Karin Söderman, 08-54170989 (förmiddagar)
Facklig kontaktLisbeth Grunditz, 08-541 708 00
FöretagVaxholms Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen, Vaxholms stad
AdressVaxholms Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen, Vaxholms stad
18583 Vaxholm
Jobbnummer 188688
Observera att sista ansökningsdag har passerat.