Nämndsekreterare

Hällefors kommun,Kommunförvaltningen / Administratörsjobb / Hällefors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hällefors, Filipstad, Ljusnarsberg, Nacka, Nora eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hällefors kommun,Kommunförvaltningen i Hällefors

Hällefors kommuns två driftsnämnder söker:
Gemensam nämndsekreterare 100%

Hällefors kommun har ett fantastiskt läge i det natursköna Bergslagen, mellan storstad och i landsbygd. Stockholm, Göteborg och Oslo når du på omkring tre timmar. Länshuvudstaden Örebro - med expansiv internationell flygplats- ligger inom en timmes bilresa. I kommunen finns ett stort utbud av utbildningar alltifrån kommunens egen gymnasieskola och teknikcollege, folkhögskolan med sina designutbildningar till universitetsutbildningarna i Grythyttan inom måltid och restaurang - för att nämna några.

I vårt arbete, för att lyckas ge våra kommuninvånare bästa tänkbara service och verksamhet, lägger vi stor vikt vid ord som samverkan, likvärdighet och helhetsperspektiv. Vi arbetar transparent så både vi själva och vår omvärld kan förstå vad vi gör och varför.

Förvaltningarna:
Hällefors kommun har fyra nämnder/styrelse; Kommunstyrelsen, Bildningsnämnden, Omsorgsnämnden och Val- och Demokratinämnden. Vi är ca 7 100 kommuninvånare och budget omsätter ca 360 mkr. Kommunen har två driftsnämnder; Bildningsförvaltningen med cirka 180 anställda och omsorgsförvaltningen med cirka 300 anställda.

Ditt uppdrag:
Nämndsekretariatet sköter den politiska administrationen och beredningsprocesserna. Uppgifterna spänner från registratur, ärendeplanering och beredning av vissa ärenden till administrationsarbetet kring nämndsammanträden. Du sköter sekreterarfunktionen för både Bildningsnämnden och Omsorgsnämnden. Därutöver kan det förekomma sekreterarskap i beredningar, utskott, olika möten och projekt. Uppdraget innebär att ge stöd till såväl förtroendevalda som att handlägga i administrativa och kommunalrättsliga frågor. Nämndsekreteraren handlägger också egna ärenden och fungerar som arkivsamordnare tillsammans med kommunsekreterare och arkivarier. Du kan också ha en viktig roll i arbete med val och folkomröstningar. Du ingår i båda förvaltningsledningsgrupperna och är underställd förvaltningscheferna. Tjänsten är alltså delad, 50 % inom förvaltning Bildning och 50 % förvaltning Omsorg. Du ingår i en kollegiegrupp med kommunsekreteraren. Kommunen ska förändra sina verktyg och rutiner kring ärendehanteringen, diarium och därför kommer gruppen tillgå en 50 % förstärkning under två år.

Kvalifikationer och kompetensprofil:
Du har en samhällsvetenskaplig högskoleexamen (gärna inom statsvetenskap, juridik), kunskaper inom det kommunalrättsliga området och tidigare erfarenhet av kvalificerad ärendehandläggning.

Du ser samarbete som en självklarhet och ger service med gott bemötande i alla lägen. Du arbetar på ett strukturerad sätt och är med och utvecklar vår kommunala organisation och dess verktyg. Du är klartänkt, lyhörd, kommunikativ och med en lösningsfokuserad, positiv attityd.

Publiceringsdatum
2012-07-10

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning, semestertjänst 100 % Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse

Ersättning
Fast lön
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-10
Ansökan skickas via e-post till: kommun@hellefors.se
Ansökan kan skickas till e-postadress: kommun@hellefors.se

Kontakt
Kommunchef Lena Sahrblom 0591-64129
Kommunsekreterare Mathias Brandt 0591-641 25

Facklig kontakt
Facklig företrädare, lokalombud, 0591-641 00 (växel)

Företag
Hällefors kommun,Kommunförvaltningen

Adress
Hällefors kommun,Kommunförvaltningen
71283 HÄLLEFORS

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0591-64100

Jobbnummer
1293176

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hällefors kommun,Kommunförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hällefors kommun,Kommunförvaltningen: