Nämndsekreterare
Salems Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen i Salem Salems kommun är en modern förortskommun med rötter i 1100- talet. Som en av Stockholms läns minsta kommuner med ca 15 400 invånare har vi fördelen av närhet till storstaden samtidigt som kommunen har familjevänliga bostäder i vacker natur. Bra tågförbindelse med Stockholms city och närheten till E4 gör att vi "ligger bra till". Med tåg eller bil når man Stockholms city på c:a 30 minuter.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens omsorg om äldre, personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg.
Förvaltningens verksamheter är myndighetsenhet, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, enhet för särskilt stöd och arbetsmarknadsenhet.
Du är direkt underställd socialchef och en av medarbetarna inom socialförvaltningens planerings- och utvecklingsenhet.
Publiceringsdatum2011-11-21Dina arbetsuppgifterSom nämndsekreterare kommer du att vara spindeln i nätet kring de nämndadministrativa uppgifterna. Du kommer att delta vid socialnämndens sammanträden (kvällstid, ca åtta kvällar per år) samt vid socialnämndens utskott och ordförandeberedningar. Du upprättar kallelser samt skriver protokoll. I arbetet ingår också sekreterarskap i kommunala handikapp- och pensionärsråden samt att vara arkivansvarig. Du kommer också att arbeta med utredningar och att handlägga ärenden samt ge socialchef visst administrativt stöd.
Förvaltningen arbetar med Lean och du kommer efter lean-utbildning att arbeta med att stötta förvaltningens lean-arbete i samarbete med förvaltningens utvecklingsledare.
Kvalifikationer och egenskaper:
Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Du har goda kunskaper i kommunalrätt och god kännedom om en myndighets ärendehantering samt vilka lagar som ska följas. Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska språket i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete på en statlig eller kommunal myndighet och erfarenhet av kommunalt nämndarbete är en merit.
Du ska ha mycket goda datakunskaper och det är en merit om du har erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem.
Du ska ha god samarbetsförmåga, kunna arbeta självständigt under eget ansvar, vara ansvarsfull, noggrann och serviceinriktad. Du ska vara flexibel och kunna ta tag i stort som smått.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder:
• Ett kreativt arbetsklimat där det är nära till beslut och högt i tak.
• En förvaltning med förmåga och vilja till utveckling
• Friskvårdstimme och friskvårdkort
• Flextidsavtal
Tillträde1/2 2012 eller efter överenskommelse.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-13
Sänd till Salems kommun, Reception, Säby torg 16, 144 80 Rönninge
Ansökan kan skickas till e-postadress:
receptionen@salem.seKontaktChristina Häckner, Socialchef, 070 - 723 94 09, 08-532 598 13 (Telefon),
christina.hackner@salem.seFöretagSalems Kommun, Socialförvaltningen
AdressSalems Kommun, Socialförvaltningen
14480 RÖNNINGE
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08- 532 598 00
Jobbnummer 1085237
Observera att sista ansökningsdag har passerat.