Nämndsekreterare

Region Gotland / Administratörsjobb / Gotland
2011-11-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2023-09-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland i Gotland, Oskarshamn eller i hela Sverige

Samhällsbyggnadsförvaltningen
Från och med den 1 januari 2012 bildas en ny Samhällsbyggnadsförvaltning i Region Gotland. Där kommer att ingå verksamheter som samhällsbyggnadsplanering, beställning- och uppföljning av externa och interna tjänster, prövning av lov-, tillstånds- och tillsynsärenden samt geografisk information. I och med detta tar vi nästa steg mot ännu bättre tillgänglighet för kund samt en samlad och väl fungerande beställarkompetens. Förvaltningen kommer att svara mot tre nämnder.

Publiceringsdatum
2011-11-03

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som sekreterare i nämnderna och nämndernas arbetsutskott, med tyngdpunkt på arbete mot byggnadsnämnden. Nämndsekreteraren ansvarar för processer och rutiner kring nämndernas arbete. I detta ingår utformning och registrering av sammanträdeshandlingar, förberedelser av handlingar och kallelser inför utskott- och nämndsammanträden samt skriva protokoll vid nämndsammanträden. Du kommer också att ta en viktig roll i nämndernas utvecklingsarbete.
Som nämndsekretare arbetar du även med administration av ärendehantering, kortare utredningsupppdrag samt arkiv. Din kompetens kommer också att användas för att stötta förvaltningsledning och chefer inom det adminsitrativa området. Nämndsekreteraren bistår förvaltningen med stöd i frågor som gäller arkivering och dokumenthantering. Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden kan tillkomma utifrån nämndsekreterarens kompetens och förvaltningens behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har stor erfarenhet av administravia uppgifter och goda kunskaper i kommunal lagstiftning i stort och gärna plan- och bygglagen. Du har erfarenhet från kommunal eller offentlig förvaltning som gett dig kunskaper om och förståelse för att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. En förutsättning för att klara arbetet som nämndsekreterare är att du har god förmåga att uttrycka dig klart och tydligt i skrift, har en mycket god administrativ förmåga, har ett strukturerat arbetsätt och är självgående då arbetet är självständigt. Du tycker om att ge service, har ett professionellt förhållningssätt och är noggrann.
Du har mycket god datorvana och vana av att arbeta med tekniska hjälpmedel för kommunikation, vid möten och presentationer.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning. Heltid. 2012-01-01 eller enl ök

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-28
Ansökan skickas till:
Region Gotland, Serviceförvaltningen
Personal & Information, Kom Jobb
621 81 Visby
Telefonnummer: 0498-269147
Faxnummer: 0498-269138
Välkommen med din ansökan till Region Gotland, Serviceförvaltningen,
Personal & Information, Kom Jobb, 621 81 Visby
Ange följande referens när du ansöker: 5128A
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan@gotland.se

Kontakt
Per Lindskog, 0498-26 93 63, per.lindskog@gotland.se
Facklig information:, 0498-269000

Företag
Region Gotland

Adress
Region Gotland
62181 VISBY

Jobbnummer
1070942

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland: