Nämndsekreterare

Falu Kommun, Serviceförvaltningen / Administratörsjobb / Falun
2025-05-14


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu Kommun, Serviceförvaltningen i Falun

Serviceförvaltningen är Falu kommuns leverantör av interna servicetjänster. Vi består idag av ca 380 anställda. Serviceförvaltningen äger, bygger och förvaltar fastigheter. Verksamheten tillhandahåller tjänster inom fastighetsdrift, lokalvård, kostförsörjning, vaktmästeritjänster, fordon och posthantering.

Tjänsten kommer organisatoriskt tillhöra förvaltningens stab med förvaltningschef som närmaste chef

Publiceringsdatum
2025-05-14

Dina arbetsuppgifter
Nämndsekreterare har ett viktigt uppdrag med att bidra till att de förtroendevalda får beslutsunderlag av hög kvalitet och att beslut fattas på korrekta sätt enligt gällande lagstiftning.

Arbetet innebär att du har ansvar för kvalitetssäkring av administration och ärendeberedning till nämnd. Du utgör därför ett stöd till chefer och handläggare i att formulera olika typer av beslutsunderlag

Du samordnar politiska sammanträden där du för protokoll, ansvarar för administrativa förberedelser och efterarbete, hanterar arvoden och ger visst juridiskt stöd. Viss registratoruppdrag ingår.

Kvalifikationer
För rollen krävs:

• Erfarenhet som nämndsekreterare eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget.

• Goda administrativa och kommunikativa färdigheter och en förmåga att hantera detaljer och hålla ordning.

• Kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighetsprincipen och andra relevanta regelverk är viktigt.

• Relevant högskoleutbildning, gärna inom samhällsvetenskap eller motsvarande.

• Tidigare erfarenhet från kommunal eller annan offentlig förvaltning.

• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Personliga egenskaper

Som person är du noggrann, ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du tar egna initiativ och arbetar proaktivt för att lösa uppgifter och uppdrag. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar. För att lyckas i tjänsten ser vi att du har ett gott bemötande, hög servicekänsla samt är strukturerad och noggrann. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande kvalifikationer

Det är meriterande om du har arbetat i politiska ärendehanteringssystem, särskilt Netpublicator samt har utbildning inom offentlig rätt

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse

Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.

Övrig information
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C252226".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falu kommun (org.nr 212000-2221)

Arbetsplats
Falu Kommun, Serviceförvaltningen

Kontakt
Förvaltningschef
Teija Joona
teija.joona@falun.se
0725494219

Jobbnummer
9338228

Prenumerera på jobb från Falu Kommun, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu Kommun, Serviceförvaltningen: