Nämndsekreterare
Falu Kommun, Serviceförvaltningen / Administratörsjobb / Falun
2025-05-14
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu Kommun, Serviceförvaltningen i Falun Serviceförvaltningen är Falu kommuns leverantör av interna servicetjänster. Vi består idag av ca 380 anställda. Serviceförvaltningen äger, bygger och förvaltar fastigheter. Verksamheten tillhandahåller tjänster inom fastighetsdrift, lokalvård, kostförsörjning, vaktmästeritjänster, fordon och posthantering.
Tjänsten kommer organisatoriskt tillhöra förvaltningens stab med förvaltningschef som närmaste chef
Publiceringsdatum2025-05-14Dina arbetsuppgifterNämndsekreterare har ett viktigt uppdrag med att bidra till att de förtroendevalda får beslutsunderlag av hög kvalitet och att beslut fattas på korrekta sätt enligt gällande lagstiftning.
Arbetet innebär att du har ansvar för kvalitetssäkring av administration och ärendeberedning till nämnd. Du utgör därför ett stöd till chefer och handläggare i att formulera olika typer av beslutsunderlag
Du samordnar politiska sammanträden där du för protokoll, ansvarar för administrativa förberedelser och efterarbete, hanterar arvoden och ger visst juridiskt stöd. Viss registratoruppdrag ingår.
KvalifikationerFör rollen krävs:
• Erfarenhet som nämndsekreterare eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget.
• Goda administrativa och kommunikativa färdigheter och en förmåga att hantera detaljer och hålla ordning.
• Kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighetsprincipen och andra relevanta regelverk är viktigt.
• Relevant högskoleutbildning, gärna inom samhällsvetenskap eller motsvarande.
• Tidigare erfarenhet från kommunal eller annan offentlig förvaltning.
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Personliga egenskaper
Som person är du noggrann, ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du tar egna initiativ och arbetar proaktivt för att lösa uppgifter och uppdrag. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar. För att lyckas i tjänsten ser vi att du har ett gott bemötande, hög servicekänsla samt är strukturerad och noggrann. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande kvalifikationer
Det är meriterande om du har arbetat i politiska ärendehanteringssystem, särskilt Netpublicator samt har utbildning inom offentlig rätt
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse
Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.
Övrig informationInför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta
rekryteringscenter@falun.se Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C252226".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falu kommun (org.nr 212000-2221)
Arbetsplats Falu Kommun, Serviceförvaltningen
Kontakt Förvaltningschef
Teija Joona
teija.joona@falun.se 0725494219 Jobbnummer 9338228