Nämndsekreterare - utredare, ref nr 1752

Håbo Kommun / Kontorsjobb / Håbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Håbo, Sigtuna, Upplands-Bro, Knivsta, Österåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Håbo Kommun i Håbo, Upplands-Bro, Enköping, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är närmare 21 000 invånare och fortsätter att växa.
Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter.
I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till påverkan och beslut. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare.
Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Bygg- och miljöförvaltningen med 35 medarbetare, har verksamhet inom planerings- och utvecklingsfrågor, bygglov, miljö- och hälsoskydd, kart- mät och GiS samt bostadsanpassning. Förvaltningschefen tillsammans med tre avdelningschefer, leder arbetet och nu behöver vi en ny medarbetare som arbetar nära chefsnivån i en förvaltningsgripande roll i vårt dynamisk team för att leda stadsbyggande i Håbo kommun. Vi söker en nämndsekreterare som även fungerar som utredare.

Publiceringsdatum
2017-07-11

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med övergripande administration på bygg- och miljöförvaltningen och fungera som ett administrativt stöd till förvaltningschefen och i viss mån till avdelningscheferna. I uppdraget ingår att vara nämndsekreterare i bygg- och miljönämnden. Det innebär att du kommer att ansvara för beredning, sammanställning och kvalitetsgranskning av beslutsunderlag, utskick, deltagande på nämndens möten, skriva protokoll etc. Du kommer att fungera som ett stöd i juridiska frågor/utredningar och ärenden som kräver juridisk kompetens. Du kommer att delta i förvaltningens övergripande utvecklingsarbete gällande nämndadministration, arkiv- och dokumenthantering samt delta i införandet av digital sammanträdeshantering.

Kvalitetsfrågor kommer att vara en del av arbetet såsom till exempel nyckeltal, indikatorer, intern kontroll, statistik, rutiner, enkäter, synpunktshantering och liknande. Du bidrar till ständiga förbättringar inom förvaltningens administrativa arbete. Samordning och genomförande av utredningar av övergripande karaktär blir också viktiga moment.

Arbetet är omväxlande med många olika administrativa uppgifter av både enklare och mer kvalificerad art. Arbetet innebär också många kontakter både internt och externt.

Utbildningsbakgrund
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning, samhällsvetenskaplig inriktning helst kompletterad med juridik, juristexamen eller annan motsvarande högskolekompetens.

Kvalifikationer/Erfarenhet
Vi ser helst att du har erfarenhet från offentlig verksamhet, myndighetsutövning och förvaltningsrätt. Kunskaper inom myndighetsområdena bygglov, miljö- och planprocessen är meriterande. Intresse av att utveckla och samarbeta kring samhällsbyggnad- och myndighetsfrågor är meriterande liksom erfarenhet från arbete som nämndsekreterare.

Som person är du stabil och skapar bra relationer med dina kollegor och våra förtroendevalda. Du gillar att jobba med strategiska administrativa och juridiska frågor. Du har god förmåga att strukturera och prioritera, är noggrann och handlingskraftig, rak och kommunikativ samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du är fokuserad på att ge god service. Du sätter dig lätt in i nya arbetsuppgifter, har förmåga att lösa uppgifter självständigt i en arbetsmiljö med tidvis hög arbetsintensitet. Du är en van datoranvändare och du trivs i en roll med mycket kontakter, då du även är socialt utåtriktad och lyhörd gentemot omgivningen. Du behöver vara en prestigelös lagspelare med stort tålamod och du kan hantera många olika arbetsuppgifter och kontakter parallellt

Tillträde
Efter överenskommelse

Sysselsättningsgrad
Heltid, tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Sista ansökningsdag
15 augusti 2017

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer.

Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Bergvall, Förvaltningschef anna-karin.bergvall@habo.se 0171 - 528 25

Företag
Håbo kommun

Adress
Håbo kommun
Centrumleden 1
74680 Bålsta

Kontorsadress
Centrumleden 1

Jobbnummer
3601193

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Håbo Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Håbo Kommun: