Nämndsekreterare - nu har vi jobbet för dig!
Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka,
Nykvarn,
Stockholm,
Lidingö,
Norrtälje eller i
hela Sverige Nacka är en attraktiv plats att leva, vistas och verka på. Här bor 98 000 invånare och antalet ökar stadigt varje år. Vi är inne i ett skede där vi fördubblar tillväxttakten och gör stora utbyggnader av infrastrukturen. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Kreativitet, innovation och kunskapsdelning är viktiga ledstjärnor för oss.
Nacka kommun söker vikarierande nämndsekreterare till juridik- och kanslienheten. Vikariatet påbörjas nu under hösten och löper på 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning.
Nämndsekreterarens huvuduppdrag är att stötta den politiska nämndens ordföranden inför, under och efter nämndens sammanträde. I uppdraget ingår bland annat att kvalitetssäkra beslutsunderlag, föra protokoll på sammanträdena och ta fram underlag för det slutliga beslutsprotokollet. Nämndsekreteraren hör allt som sägs, ser allt som händer och vet hur det ska dokumenteras. Att arbeta som nämndsekreterare är det perfekta jobbet för dig som har kontroll på detaljerna och vet hur de passar in i helheten.
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och några års erfarenhet som matchar uppdraget som nämndsekreterare. Du har en mycket god språklig förmåga och kan uttrycka dig formellt korrekt men samtidigt enkelt. Du är noggrann men tappar inte fokus på helheten och tycker om rollen som spindeln i nätet. Du behöver kunna vara flexibel i din arbetstid då nämndsammanträden delvis kan pågå under kvällstid.
I Nacka kommun får du en arbetsgivare som tror på att du kan och vill och som låter dig ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du arbetar i en flexibel kontorsmiljö med datorn och telefonen som dina huvudsakliga arbetsverktyg. Det viktiga är att jobbet är klart i tid, inte var det utförs.
Tjänsten är placerad vid juridik- och kanslienheten. På enheten arbetar nämndsekreterare, kommunjurister, internrevisor och säkerhetssamordnare.
Nyfiken och vill veta mer? Mejla gärna tf enhetschef Anneli Sagnérius på
anneli.sagnerius@nacka.seSista ansökningsdag är den 12 augusti.
Urval kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Ange löneanspråk i din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via länken och undanber oss alla former av externt stöd i rekryteringen. Val av annonskanaler är redan gjort och vi kommer inte köpa ytterligare annonseringsutrymme.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-07-08ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNacka Kommun
AdressNacka Kommun
Granitvägen 15
13181 Nacka
KontorsadressGranitvägen 15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2946686
Observera att sista ansökningsdag har passerat.