Nämndsekreterar/verksamhetsutvecklare

Östersunds Kommun / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund

Är du en strukturerad och noggrann person som vill ha ett meriterande uppdrag inom offentlig sektor? Då är det dig vi söker!

Vi söker en nämndsekreterare/verksamhetsutvecklare på heltid. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Östersunds Kommun har mer än 5 600 personer anställda i sju förvaltningar. Östersunds kommun är stället för dig som vill jobba framåt med hjärtat. För oss är alla medborgare lika viktiga. Vi verkar inom 400 olika yrken och jobbar mot ett gemensamt mål: att göra medborgarnas liv rikare, enklare och tryggare. Varje medarbetares kunskap, engagemang och bemötande är en viktig del av den samlade bilden av kommunen.

Vård- och omsorgsförvaltningen är den största av förvaltningarna i Östersunds kommun och arbetar på uppdrag av Vård- och omsorgsnämnden. Förvaltningen ansvarar för verksamhet inom socialtjänst och kommunal hälso- och sjukvård. De främsta målgrupperna är äldre personer och personer med funktionsnedsättning samt deras anhöriga. I dag omfattar vår verksamhet cirka 2 500 medarbetare.

I tjänsten som nämndsekreterare/verksamhetsutvecklare inom Vård- och omsorgsförvaltningen är du en viktig länk mellan politik och förvaltning. I hjärtat av förvaltningen agerar du spindeln i nätet och är ett viktigt stöd till ordförande i nämnden. För att lyckas i rollen ska du tycka om service, vara lyhörd samt ha en god pedagogisk förmåga.

Arbetsuppgifter

De huvudsakliga arbetsuppgifterna omfattar bland annat:

• Ansvar för den nämndadministrativa processen. Det innebär administration före, under och efter Vård- och omsorgsnämndens möten.

• Lokalt ansvarig för den politiska ärendehanteringen och representant i kommunens nätverk för nämndsekreterare.

• Genomföra internrevisioner inom ramen för Vård- och omsorgsnämndens ledningssystem för kvalitet.

• Hantera sekretessprövningar och utlämnanden av allmänna handlingar med stöd av kommunens jurister

• Leda och delta i olika utvecklingsprojekt inom förvaltningen

• Handlägga enklare och/eller återkommande beslutsärenden till Vård- och omsorgsnämnden

• Du kommer att arbeta nära nämndens presidium, förvaltningens chefer och handläggare. En viktig uppgift är därför att kunna ge service till förtroendevalda, tjänstepersoner och allmänheten.

• Som nämndsekreterare/verksamhetsutvecklare tillhör du Enheten för ledningsstöd. Enheten arbetar på uppdrag från nämnden och förvaltningsledningen. Enheten består av nämndsekreterare, verksamhetsutvecklare, administratör, forskare och chefssekreterare. Chef för enheten är biträdande förvaltningschef.


Publiceringsdatum
2022-01-04

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• Har en akademisk examen inom det samhällsvetenskapliga området.

• är strukturerad och har ett intresse för administration

är kvalitetsmedveten och vill bidra till att utveckla verksamheten

kan uttrycka dig väl i tal och skrift

är driven och serviceinriktad

Det är meriterande om du har arbetat med nämndadministration, verksamhetsutveckling och/eller har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du har en utbildning inom statsvetenskap eller förvaltningsjuridik. Det är även meriterande om du har arbetat med klarspråk. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid en eventuell intervju.

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare.

Rekrytering kommer att ske löpande under rekryteringsperioden, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Östersunds kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8:2022:3".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Östersunds kommun (org.nr 212000-2528)

Kontakt
biträdande förvaltningschef
Ulrika Nyberg
ulrika.nyberg@ostersund.se
076-102 90 26

Jobbnummer
6223563

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östersunds Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östersunds Kommun: