Nämndsamordnare till Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har - Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Publiceringsdatum2024-03-18BeskrivningSahlgrenska Universitetssjukhuset (SU) är med sina närmare 17 000 anställda, ett av Europas största och ledande universitetssjukhus, med flera rikssjukvårdsuppdrag.
Vi bedriver vår verksamhet på Sahlgrenska sjukhuset, Östra sjukhuset, Mölndals sjukhus, Högsbo sjukhus, Rågården och inom ett stort antal öppenvårdsmottagningar i Göteborgsområdet. I vårt uppdrag ingår, utöver sjukvård, att bedriva omfattande verksamhet inom forskning, utbildning och utveckling i nära samverkan med flera externa aktörer, främst Sahlgrenska akademin vid Göteborgs Universitet.
SU leds av en politisk styrelse med nio ledamöter och fyra ersättare. Högsta tjänsteman på SU är sjukhusdirektören och verksamheten är organiserad i sex områden som leds av områdeschefer. Utöver dessa områden finns sjukhusdirektörens stab och sjukhusgemensam administration bestående av funktioner för ekonomi och marknad, forskning och utveckling, patientsäkerhet och kvalitetsutveckling, HR, kommunikation, medicinsk information samt kansli och juridik. Vi söker nu en nämndsamordnare till sjukhusdirektörens stab.
Ditt uppdrag
Den större delen av arbetet innebär att samordna och kvalitetssäkra ärendeprocessen till Sahlgrenska Universitetssjukhusets styrelse. I rollen ingår att säkerställa hanteringen av de ärenden som anmäls för politisk beredning, kalla till sammanträden, skriva protokoll samt ansvara för efterarbetet såsom justering. I tjänsten ingår även att vara drivande och delaktig i enhetens interna och det regionövergripande utvecklingsarbetet.
I rollen som nämndsamordnare ingår även att:
Vara sakkunnig och rådgivande i ärendeprocessen, i första hand i förhållande till tjänstepersoner men också i viss mån till de förtroendevalda Bidra till att utveckla ärendeprocessen Kvalitetssäkra formalia i beslutsunderlag Sortera och guida frågor till rätt beslutsnivå Stötta tjänstepersoner och förtroendevalda gällande kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor
För att lyckas i rollen behöver du:
Flerårig erfarenhet av arbete som nämndsekreterare eller nämndsamordnare i en politisk styrd organisation.
God kännedom om offentlig förvaltning. Adekvat högskoleutbildning med examen. Dokumenterad förmåga att vara en god kommunikatör i både tal och skrift.
Vi söker dig med en akademisk examen inom administration, offentlig förvaltning, juridik, statsvetenskap eller liknande. Erfarenhet av arbete som kommunsekreterare, nämndsekreterare eller liknande är ett krav, liksom god kunskap om de lagar och regler som styr offentlig verksamhet. För att lyckas väl i rollen så tror vi att du är van att arbeta i digitala miljöer och har mycket goda kommunikationsfärdigheter på svenska, både i tal och skrift. Som person ser vi att du är stabil, självgående och kommunikativ. Du behöver ha gott omdöme och arbeta med hög integritet i uppdraget.
Arbetet ställer krav på flexibilitet, stresstålighet och förmåga att kunna prioritera. Du är intresserad av och tycker att den demokratiska processen är viktig.
Varmt välkommen med din ansökan!
Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken
https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om
https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogateSå ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/1457".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Kansli och juridik
Kontakt Kanslichef, Eva-Marie Ekman
070-0205988 Jobbnummer 8548164
Observera att sista ansökningsdag har passerat.