Nämndsadministratör

Burlövs kommun, kommunledningskontoret / Ekonomiassistentjobb / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Burlöv, Lomma, Malmö, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Burlövs kommun, kommunledningskontoret i Burlöv

I Sveriges till ytan näst minsta kommun Burlöv finns en positiv närhet, både mellan människor och till service, kultur och kommunikationer. Den lilla kommunens fördelar skapar ett bra boende, arbete och företagande.

Publiceringsdatum
2014-04-23

Arbetsuppgifter
Som nämndsadministratör kommer du att vara placerad på kommunledningskontorets kansliavdelning men arbetet innefattar att löpande hålla sig à jour med aktuella ärenden inom alla förvaltningar. Du blir en nyckelperson i kommunens administration med stor kunskap om vad som sker i kommunen.

Du ska vara registrator med ansvar för posthantering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar. Du ska också sköta bevakning av ärenden och remisser samt vara arkivredogörare. Du kommer att publicera handlingar på webben, uppdatera texter på kommunens hemsida och se till att uppgifterna på hemsidan är aktuella.

Du kommer också att sköta utskick till nämnder och utskott, expediering av beslut och service och information till de förtroendevalda. I arbetet ingår också att administrera ersättningar och arvoden. En viktig arbetsuppgift är att delta i utvecklingen av administrativa rutiner för nämndsarbetet.

Vidare kommer andra administrativa arbetsuppgifter att tillkomma utifrån förvaltningarnas behov och administratörens kompetensområden. I uppdraget ingår att täcka upp för andra medarbetare på avdelningen vid frånvaro.

Kvalifikationer
Du har minst gymnasiekompetens och trivs i en miljö med utveckling och förändring. Du har erfarenhet av att arbeta som administratör, god kunskap om offentlighet och sekretess och kunskaper inom arkivarbete. Det är viktigt att du är van att självständigt planera, strukturera och fullfölja ditt arbete. Ett intresse för administration och en vilja att ständigt utveckla verksamheten är en förutsättning.

Som person är du stresstålig, flexibel och har ett gott ordningssinne. Du har lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift, är noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad. Du kan arbeta självständigt, tar egna initiativ och har stor problemlösningsförmåga. Du är en skicklig användare av Office-paketet och har i övrigt kunskap om och intresse av att använda modern IT-teknik i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-07-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-04
Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Burlövs kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A391235
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Wemme Dehlin, Kanslichef 040-6256387

Företag
Burlövs kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Burlövs kommun, Kommunledningskontoret
Box 53
23221 Arlöv

Jobbnummer
1848966

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Burlövs kommun, kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Burlövs kommun, kommunledningskontoret: