Nämndadministratör till stadskansliet

Lidingö Kommun / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö Kommun i Lidingö

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

På stadsledningskontoret arbetar närmare 120 personer och vi fungerar som stabsorgan till kommunstyrelsen. Vi ger förvaltningarna råd, stöd och service samt leder utveckling i övergripande processer inom bland annat upphandling, it, kommunikation, HR och ekonomi.

Stadskansliet tillhör stadsledningskontoret och ansvarar för kommunstyrelsens och övriga nämnders registratur men även för sekreterar-skapet
i bland annat kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnden.
Stadskansliet erbjuder stadens förvaltningar råd och stöd kring juridiska
frågor och arkivhantering. Även överförmyndarverksamheten finns hos
stadskansliet.

Nu söker vi en nämndadministratör till vår enhet!

Om enheten
På stadskansliet är vi 13 stycken medarbetare. Enheten har ett stadsövergripande ansvar för ärende- och dokumenthantering. Vi arbetar med hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet.

Publiceringsdatum
2020-04-03

Dina arbetsuppgifter
Som administratör ska du stödja stadssekreteraren och förvaltningsjuristen med att samordna ärenden och det administrativa arbetet inför sammanträdena i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, dess utskott och beredningar. I rollen ingår det även att bland annat registrera handlingar åt överförmyndaren. Du administrerar även stadens förtroendemannaregister Troman.

Även andra arbetsuppgifter så som fakturaadministration kan förekomma och arbetsinnehåll och förutsättningar kan komma att förändras.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och som är en van administratör. Det är en fördel om du har erfarenhet av styrelse- eller nämndadministration. Har du dessutom erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation är det meriterande.

Noggrannhet, numerisk förmåga och stabilitet är viktiga egenskaper. Känsla för service är en nyckelkompetens för att lyckas i tjänsten. Du har god samarbetsförmåga då du kommer att samarbeta såväl stadssekreteraren som med andra tjänstemän och politiker. Vi förutsätter att du är strukturerad och van att arbeta i Officepaketet och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Övrig information
Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan idag!

Kontaktinformation
Ida Wahlbom, Biträdande kanslichef, 087314773

Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00

Arbetsplats
Lejonvägen 15

18132 Lidingö

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lidingö kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4216133525".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lidingö kommun (org.nr 212000-0191), http://www.lidingo.se/jobb

Arbetsplats
Lidingö stad

Jobbnummer
5177824

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö Kommun: