Nämndadministratör till Förvaltningskontor Förskola och skola
Örebro kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref.nr: Sno 271/2012
Örebro kommuns administrativa funktioner är organiserade i kommunledningskontor och fem förvaltningskontor. Varje förvaltningskontor fungerar som administrativt stöd till flera förvaltningar och nämnder. Det finns även administrativt stöd i respektive förvaltning.
Publiceringsdatum2013-09-06Dina arbetsuppgifterHuvudsakliga arbetsuppgifter
• Du samordnar självständigt förvaltningens ärendebeskrivning
• Du verkas som sekreterare i en kommunal nämnd
• Du ger stöd till förtroendevalda och förvaltningslednng i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor
• Du utvecklar administrativa rutiner för nämndarbetet
• Du ger stöd till handläggare, t ex att skriva, lagstiftning, föredragning osv
Kompetenser• Akademisk utbildning med statsvetarinriktning
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• Erfarenhet av nämndsarbete och ärenderegistrering
Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning
Omfattning 100 %
Tillträde 2013-10-01
Antal platser 1
Facklig information
Vision: Christina Nilsson, 019-21 23 90
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 2013-09-20.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Kristin Norberg, Kontorschef 019-21 62 87
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30000
70135 Örebro
Jobbnummer 1646297
Observera att sista ansökningsdag har passerat.