Nämnd- och rådssekreterare till trafikkontorets nämndsekretariat

Stockholms Stad, Trafikkontoret, Stab / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Trafikkontoret, Stab i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Trafikkontorets uppdrag är att arbeta för ett Stockholm för alla, med attraktiva och trygga offentliga rum och god framkomlighet i den allt tätare staden.

Det uppnår vi genom att planera, bygga och underhålla offentliga rum för vistelse och rörelse, och ett hållbart, tillgängligt och säkert transportsystem som gör det enkelt och bekvämt att ta sig fram i staden. Vi är ca 380 anställda och finns huvudsakligen i Tekniska Nämndhusets lokaler på Kungsholmen.

Arbetsplatsbeskrivning
Trafikkontorets nämndsekretariat administrerar fem tekniska nämnder i Stockholms stad; exploateringsnämnden, fastighetsnämnden, stadsbyggnadsnämnden, miljö- och hälsoskyddsnämnden och trafiknämnden samt nämndernas råd för funktionshinderfrågor. Vi skriver även protokollen för servicenämnden och vi har ibland vikarierat vid andra nämnder. På trafikkontorets nämndsekretariat arbetar fyra nämnd- och rådssekreterare och en administratör.

Publiceringsdatum
2019-02-27

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en vass nämnd- och rådssekreterare. Du kommer att vara huvudansvarig för någon av våra nämnder och något av våra råd för funktionshinderfrågor. Du kommer även att vara övergripande involverad i all administration då vi arbetar för att alla ska kunna gå in för varandra i allt arbete vi utför på nämndsekretariatet.

En viktig del av ditt arbete består i att ge service till såväl kollegor som politiker, allmänhet och media och under dagen är du tillgänglig för frågor både via telefon, e-post och från kollegor som kommer förbi.

En dag på jobbet kan se lite olika ut beroende på var i nämndprocessen din nämnd eller ditt råd befinner sig just nu. Det är det som styr din huvuduppgift för dagen. Många dagar arbetar du mot någon form av deadline, till exempel för att ta fram föredragningslistor eller skicka ut möteshandlingar. Allt sker enligt tidplaner så det är viktigt för dig att ha en mycket god administrativ och koordinerande förmåga.

Om du ska ha nämndsammanträde på eftermiddagen/kvällen så har du fullt upp med att anmäla politikerna till stadshusreceptionen, kolla justeringsdatum med ordföranden och vice ordföranden, ta emot politiska texter och förbereda protokollet. Under sammanträdet för du anteckningar och stöttar nämndordföranden i formaliafrågor. Efter sammanträdet går du tillbaka till ditt kontor för att skriva ett sammandrag av de beslut som fattats under mötet.

Kvalifikationer
- Tjänsten kräver högskoleutbildning inom t.ex. statskunskap eller förvaltningskunskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Då en stor del av arbetet innebär många kontaktytor och eftersom du arbetar med dokumentation krävs det att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
- En god systemvana är en viktig förutsättning och har du dessutom vana av att arbeta i webbaserat ärendehanteringssystem ser vi det som meriterande.
- Vidare är det en fördel om du har erfarenhet av att hantera frågor rörande offentlighet och sekretess.

Vid intervjun kommer vi att lägga stor vikt vid följande förmågor och färdigheter:

Du arbetar bra med andra människor och lyssnar, kommunicerar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. I ditt arbetssätt så säkerställer du att ditt budskap har nått fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du påminner och följer upp.

Du ser möjligheterna i förändringar och är bekväm med att snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du tar ansvar för din uppgift, är duktig på att strukturera ditt arbete och driver dina processer vidare. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.

Vi ser fram emot att välkomna en ny medarbetare till vår enhet, välkommen att söka till oss!

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-13
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1147
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eliana Hjelm, HR-konsult 08-508 11 723
Åse Geschwind, enhetschef 08-508 26 847

Företag
Stockholms Stad, Trafikkontoret, Stab

Adress
Stockholms Stad, Trafikkontoret, Stab
Ragnar östbergs plan 1
11221 Stockholm

Kontorsadress
Ragnar östbergs plan 1

Jobbnummer
4638004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Trafikkontoret, Stab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Trafikkontoret, Stab: