Nacka kommun söker erfaren fastighetsförvaltare

Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka, Nykvarn, Stockholm, Lidingö, Norrtälje eller i hela Sverige

I Nacka bor drygt 92 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Fastighetsprocessen ansvarar direkt under Kommunstyrelsen för kommunens bebyggda och obebyggda fastigheter med undantag för gatumark och parkmark eller motsvarande markområden och har ca 35 medarbetare. Vårt uppdrag är att förvärva, förvalta, utveckla och sälja fastigheter och lokaler för kommunens primära verksamheter.

Vi äger ungefär 450 fastigheter med sammanlagt ca 325 000 kvadratmeter samt hyr in ca 72 000 kvadratmeter. Fastighetsbeståndet består i huvudsak av skolor, förskolor, servicehus/ålderdomshem samt lokaler för idrotts- och motionsverksamhet samt för kommunal administration.Som förvaltare av områdena östra Sicklaön och Boo kommer du att arbeta för att höja kundnöjdheten samt hantera såväl administrativa som operativa arbetsuppgifter. Du kommer självständigt att vara kontaktperson externt mot bl.a. leverantörer och internt mot flertalet enheter (interna kunder). Du kommer också att ha ett ekonomiskt ansvar för av kommunen ägda och inhyrda lokaler. Som stöd i drift- och operativa frågor finns Teknikgruppen. Du rapporterar direkt till chefen för lokalenheten.

I rollen ingår bl. a att:

• Ansvara för förvaltning av tilldelade objekt.

• Upprätta drift- och underhållsplaner för objekten samt att ta fram och årligen uppdatera en förvaltningsplan för dina objekt.

• Ha dagliga kontakter med kunder och leverantörer samt självständigt arrangera möten och representera Nacka kommun vid dessa.

• Svara för att budget upprättas samt följs upp inom det egna ansvarsområdet

• Ta fram underlag för olika typer av avtal med kunder och leverantörer.

• Medverka vid styrgruppsmöten i investeringsprojekt, samt vid behov presentera samt föredra förslag inom det egna förvaltningsområdet i nämnd eller för annan grupp.

• Ansvara för att olika stödsystem t.ex. kunddatabas, hyresadministrations- och ritningssystem är uppdaterade samt att rapporter tas fram ur dessa system.

• Bygga upp och underhålla kundrelationer såväl inom kommunen som mot externa hyresgäster.

• Analysera den externa lokalhyresmarknaden så att du kan identifiera alternativ möjligheter till in- respektive uthyrning.

Vi ser att du:

• Har erfarenhet av kretsloppstänkande och energieffektivisering och kunskap att konkret översätta detta till lösningar vid nybyggnad, ombyggnad, förvaltning samt avveckling.)

• Har erfarenhet av hyresförhandling.

• Har erfarenhet och kunskap rörande hyreskontrakt och hyresunderlag.

• Har kunskap i och erfarenhet av ekonomisk styrning, uppföljning och tillämpning av nyckeltal för drift och underhåll.

• Har kunskaper kring investeringsbedömning, livscykelanalys, BR kontra RR och hyreskalkyl/hyressättning.

• gärna har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.

Sista ansökningsdag är 16 maj.

All eventuell rekryteringshjälp undanbedes!

Kontaktperson i denna rekrytering är chefen för Lokalenheten Anna Magni, tel 08-7189353. Representant för Vision Nacka är Ole Suhr, tel 08-7189393

Publiceringsdatum
2013-04-25

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka Kommun

Adress
Nacka Kommun
Granitvägen 12
13181 Nacka

Jobbnummer
1533808

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun: