Nacka kommun söker Enhetschef bemanning

Boardtalk / Sjukvårdschefsjobb / Nacka
2011-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nacka kommun söker Enhetschef bemanning" (publicerad 2011-03-18) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Boardtalk i Nacka, Karlstad, Västerås, Haninge, Linköping eller i hela Sverige

SOCIALA STÖDRESURSER I NACKA KOMMUN
Det kommunala alternativet för stöd, vård och omsorg.
I Nacka bor 90 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Barn och elevhälsan, Individ och familj, Nacka Seniorcenter, Omsorgen och Personlig assistans är de fem verksamheter som är Sociala stödresurser. Med våra 800 medarbetare och 35 enheter är vi den största aktören i Nacka kommun inom sociala tjänster.
ENHETSCHEF BEMANNINGSENHETEN
Verksamheten sociala stödresurser startar en ny enhet med ansvar för bemanning av korttidsvikariat gällande all omvårdnadspersonal. Beställning av vikarier kommer att administreras via Medvind.
Bemanningsenheten kommer organisatoriskt vara underställd resultatenhetschefen för Personlig assistans- och Bemanningsenheten. Organisationen kommer att bestå av en enhetschef och två bemanningsassistenter. Enheten kommer att innefatta cirka 100 personer med olika anställningsformer och villkor, både tillsvidareanställda poolpersonal och timvikarier.
Uppdraget är att uppnå ett optimalt nyttjande av bemanningsenhetens resurser. Därmed ställs höga krav på uppföljning och utvärdering av verksamhetens effektivitet. Höga krav ställs på enhetschefens kompetens avseende arbetsrätt och rekrytering. I uppdragets natur ingår många kontakter med samtliga enheter och chefer inom sociala stödresurser, vilket kräver att enhetschefen har mycket god samarbetsförmåga. Att arbeta strategiskt med utvecklingsfrågor rörande enhetens framtida verksamhet och ansvarsområden ingår även i rollen.
Adekvat högskoleutbildning är ett krav, personalvetare eller liknande. Goda IT-kunskaper och förmåga att se möjligheter till utveckling av verktyg för uppföljning samt statistik är viktigt för befattningen. Erfarenhet av projektledning eller bemanningsansvar inom personalintensiv verksamhet är en förutsättning. För att lyckas i rollen krävs ett tydligt ledarskap samt hög analytisk och kommunikativ förmåga.
Visa intresse snarast, dock senast den 3 april, via www.boardtalk.se. Bifoga där cv och ett kortare brev. Eventuella frågor besvaras av Boardtalks konsult Marianne Lilliesköld 070 790 01 08, resultatenhetschef Anita Rosengren 08 718 90 54 eller verksamhetschef Anette Böe 08 718 75 17.

Publiceringsdatum
2011-03-15

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Boardtalk

Adress
Boardtalk
Blasieholmsgatan 5
11148 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4404260
E-postadress: info@boardtalk.se

Jobbnummer
877060

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Boardtalk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Boardtalk: