mySafety Försäkringar söker Rekryteringsansvarig!

mySafety / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos mySafety i Stockholm, Lidingö, Uppsala, Enköping, Västerås eller i hela Sverige

Är du en kommunikativ person med ett starkt driv och god samarbetsförmåga, brinner du för rekrytering och försäljning? Vill du ta steget vidare i din yrkesroll inom ett företag i medvind?

Då är du välkommen att söka tjänsten som rekryteringsansvarig hos oss på mySafety Försäkringar!

Publiceringsdatum
2016-02-04

Om tjänsten
I rollen som rekryteringsansvarig ansvarar du för att förse verksamheten med passande kandidater till vår försäljningsavdelning. Du har ett totalansvar för rekryteringsprocessen vilket innefattar annonsering, search, telefonintervjuer, personliga intervjuer samt referenstagning. Du kommer även ansvara för att säkerställa ett kontinuerligt kandidatinflöde vilket du gör genom att aktivt arbeta med nya sökvägar och etablera kontakter med aktuella nätverk.

Nedanstående punkter sammanfattar övergripande de arbetsuppgifter som rollen innefattar:

Driva operativa rekryteringsaktiviteter; annonsering, databassökning och proaktiv sökning av kandidater, screening, intervjuer, referenstagning, avtalsskrivning, kvalitetssäkring, återkopplingssessioner och rekryteringsadministration.

Bygga en stark relation och ett nära samarbete med linjechefer för att förstå verksamheten.

Håll dig uppdaterad om rekryteringstrender i branschen och "best practices".

Samarbeta med och förhandla med externa rekryteringsföretag och sökmotorföretag.

• Designa och leda projekt för karriärevenemang och projekt för att stärka arbetsgivarvarumärket

• Utveckla och förbättra den externa kandidatupplevelsen.

• Löpande arbeta med att optimera vår förmåga att nå och kontakta rätt kandidater genom aktiv kandidat-sourcing externt och internt.

Vem är det vi söker?

Vi söker dig med yrkeserfarenhet inom någon typ utav försäljning. Särskilt meriterande är det om du har tidigare erfarenhet inom search och/eller rekrytering. Har du även gått personalvetarprogrammet är det en ytterligare bonus. Då du kommer att ha många kontaktytor inom och utanför verksamheten på olika nivåer, är det viktigt att du är en relationsskapande och förtroendeingivande person med god samarbetsförmåga. Du trivs med att leverera och arbeta mot uppsatta mål. Du är kreativ, har ett prestigelöst arbetssätt och drivs av att bidra till organisationens tillväxt genom att förse verksamheten med de bäst lämpade kandidaterna.

För att nå framgång i rollen ser vi även att du har en fallenhet för att prioritera och strukturera ditt arbete samt att du har en ypperlig förmåga att kommunicera i tal och skrift, på svenska och engelska.

Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid

Lön: Enligt överenskommelse

Kollektivavtal med Unionen

Intervjuer sker löpande! Välkommen med din ansökan!

mySafety Försäkringar har sedan starten 1999 vuxit till en ledande internationell företagsgrupp inom vardagsrelaterade säkerhetsfrågor och har idag över en miljon användare. Vi ägs sedan 2009 av Litorina Capital och vår verksamhet bedrivs från huvudkontoret på Gärdet i Stockholm. Vårt sätt att förhålla oss till varandra och omvärlden bygger på våra värdeord Energi, Engagemang och Effektivitet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
MySafety

Adress
MySafety
Tegeluddsvägen 76
10252 Stockholm

Kontorsadress
Tegeluddsvägen 76

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2653974

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från mySafety

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos mySafety: