Mynewsdesk expanderar och söker en säljstödagent - är du t

MyNewsdesk / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MyNewsdesk i Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå eller i hela Sverige

MyNewsdesk - the News Exchange Site - gör det snabbare och enklare för företag att nå ut till journalister, bloggare och opinionsbildare med pressmeddelanden, videor och bilder - helt på användarnas villkor. Pressmaterialet blir automatiskt sökmotoroptimerat och publicerat i sociala medier och nätverk. Som världens första sajt för utbyte av företagsnyheter matchar MyNewsdesk relevant innehåll med intresserade användare! MyNewsdesk har idag 97 % nöjda kunder och innehåll från fler än 10 000 företag. Företaget ägs idag av norska NHST Media Group som också äger Norges största affärstidning Dagens Naeringsliv och DN.no. För mer information om företaget, besök www.mynewsdesk.com.
MyNewsdesk har sedan starten 2003 varit en pionjär av PR-tjänster som underlättar och hjälper journalister och viktiga opinionsledare i deras dagliga arbete. Företagets grundare såg tidigt behovet av ett ställe på webben där kommunikatörer och journalister skulle kunna utbyta relevant information - på sina egna villkor. Vår affärside är framgångsrik och MyNewsdesk befinner sig i en expansiv fas, av den anledningen söker vi nu fler medarbetare.
Mynewsdesk grundades 2003 och är en pionjär inom PR med tjänster som underlättar för journalister och viktiga opinionsledare i deras dagliga arbete. Företagets grundare såg tidigt behovet av en webbaserad mötesplats där kommunikatörer och journalister skulle ges möjlighet att utbyta relevant information - på sina egna villkor.
Mynewsdesk växer snabbt och vi finns nu i hela Skandinavien, England och Singapore. Vad som också är kul är att vi samtidigt expanderar i Sverige. Därför söker vi nu en Customer Service- medarbetare till Stockholmskontoret som vill vara med på vår fantastiska resa ut i Europa och världen. Ta chansen, jobba med Sveriges mest nöjda kunder (ja, det är verkligen sant!) och visa vad du går för!
Ditt jobb
Du är ansvarig för att våra kunder och prenumererande journalister får gedigen, kompetent och inspirerande utbildning i Mynewsdesks tjänster. Vidare är du länken mellan kund och säljteam, den som ser till att vi ständigt utvecklas utifrån kundens och marknadens behov. Du kommer även bistå med dina tjänster inom diverse projekt som kommer upp i samband med de expantionsplaner som finns.
 Dina ansvarsområden
•        Utbilda kunder i Mynewsdesks tjänster och verktyg
•        Utbilda kunder i sociala medier
•        Utbilda kunder i diverse marknadsföringsverktyg
•        Utveckla Mynewsdesk ärendesystem
•        Bygga pressrum
•        Bearbeta kunder med låg produktaktivitet
Det här är du
Du har dokumenterad erfarenhet från ett serviceyrke och älskar att utbilda och supporta. Du är naturligt engagerad och har lätt för att inspirera och entusiasmera. Du är en brave enabler - serviceminded - och förmedlar med lättsamhet relevant information. Som representant för Mynewsdesk ser du möjligheterna att i kundkontakten öka användandet av våra tjänster och bygga relationer, du har en positiv inställning och skapar engagemang för våra tjänster. Du är van vid att ta beslut och tar ansvar för att leverera kvalitet.
Du gillar flexibilitet och tycker om att befinna dig på en snabbrörlig och föränderlig spelplan. Faktum är att du är en webbentusiast av naturen, och har viljan att utveckla och utvecklas med Mynewsdesk och den pionjäranda vi står för.
Vi är dina nya kollegor!
2015 ska vi omsätta 500 MSEK och detta blir möjligt genom att vi är brave enablers, pioneers, web enthusiasts och har openness som fundament. Vi är ett stort, spralligt och resultatorienterad säljteam, vi är landets bästa systemutvecklare, vi är ett Customer Servicegäng som idag har våra kunders förtroende genom att ha en kundnöjdhetsprocent på 97 av 100! Och vi servas av Finance, People och ledare som vill och kan.
Och vi har roligt ihop, och vi får utvecklas vilket är förutsättningen för att göra ett kanonjobb och detta sammantaget gör att vi kan fokusera på det viktigaste av allt - att förbättra våra kundrelationer och bygga upp nya sådana.
Och:
Dina arbetstider är mellan kl. 8,30 och 17,30, och lönen är enligt överenskommelse. Du får möjlighet att jobba i fantastiska lokaler på Södermalm i Stockholm. Vi vill att våra medarbetare ska utvecklas hos oss och vi har stort fokus på utbildning och utveckling. Vi har även Up to Speed - ett av Sveriges häftigaste friskvårdsprogram, du vill bara inte missa det!
Avslutningsvis
Det är dumt att vänta med att söka tjänsten eftersom att vi intervjuar kontinuerligt. Sista ansökningsdag är den 18 november. Om du har frågor, kontakta vår Customer Service Manager Tina Hellgren på 0704-58 57 20, alt maila tina.hellgren@mynewsdesk.com .
Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2011-10-26

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tina Hellgren, Customer Service Manager, 0704-58 57 20, tina.hellgren@mynewsdesk.com

Företag
MyNewsdesk

Adress
MyNewsdesk
Rosenlundsgatan 40
11858 Stockholm

Jobbnummer
1064062

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MyNewsdesk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MyNewsdesk: