Myndighetssamordnare för Socialstyrelsens ledningssystem
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med en bred verksamhet som rör socialtjänst och hälso- och sjukvård. Större delen av vår verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.
Socialstyrelsen har ett integrerat ISO-certifierat ledningssystem avseende aspekterna kvalitet (9001), informationssäkerhet (27001), miljö (14001) och arbetsmiljö (18001). Arbetet leds från avdelningen för verksamhetsstöd i nära samverkan med Socialstyrelsens övriga avdelningar. Avdelningen för verksamhetsstöd har också ansvaret för planering och uppföljning av myndighetens verksamhet, ekonomi- och budgetfrågor och IT som samordnas med ledningssystemsarbetet.
Vi söker nu en myndighetssamordnare som kommer ha som huvuduppgift att samordna myndighetens arbete med samtliga fyra aspekter av vårt integrerade ledningssystem samt förvalta, utvärdera och utveckla detta. I rollen ingår även ett särskilt ansvar för att samordna kvalitets- och miljöarbetet samt att delta i utvecklingen och förvaltningen av myndighetens projektmodell.
Vi söker dig som vill arbeta med att
• driva och utveckla det integrerade ledningssystemet
• samordna och följa upp intern och extern revision
• stödja verksamheten med underlag och vägledning
• ha ett särskilt ansvar för det löpande arbetet med kvalitet och miljö genom mål och uppföljning.
Kvalifikationskrav
• Akademisk examen.
• Erfarenhet av att ha arbetat med ett ISO-certifierat ledningssystem eller flerårig erfarenhet av att arbeta med ett integrerat ledningssystem avseende minst kvalitet och miljö.
• Flerårig erfarenhet av arbete med planering, samordning och uppföljning i statlig verksamhet.
• Erfarenhet av riskanalys och riskhantering.
Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Det är viktigt att du kan arbeta effektivt samt service- och lösningsorienterat. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa goda relationer på arbetet. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du
• har erfarenhet av ledningssystem för arbetsmiljö och informationssäkerhet i enlighet med gällande ISO-standarder
• har vana att använda resultat från revision som verktyg för verksamhetsutveckling
• har erfarenhet av förändringsledning.
Anställningsinformation
Anställningen är tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning och placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir utredare.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på socialstyrelsen.se.
Sista ansökningsdag är 2016-06-08. Ansök via vår hemsida socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 2.6.1-13970/2016. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Publiceringsdatum2016-05-25KontaktTomas Hedlund
Avdelningschef
075-247 30 70
Petra Cederström
Personalspecialist
075-247 30 47
Fackliga företrädare:
Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningHeltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
Socialstyrelsen 10630 Stockholm
10630 Stockholm
KontorsadressSocialstyrelsen 10630 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2866611
Observera att sista ansökningsdag har passerat.