Myndighetschef

Södertälje kommun, Handikapp myndighet / Ekonomichefsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Handikapp myndighet i Södertälje

Södertälje är på väg att bli en internationell huvudstad med världsföretag, småföretag och högskola tillsammans med en rik etnisk och kulturell mångfald. Att ta vara på dessa unika förutsättningar är en av våra största utmaningar - men också en fantastisk möjlighet.
Södertälje har 80 000 invånare som har tillgång till ett varierat boende både i stadsmiljö och nära naturen. Bostäder i vattennära lägen är en del i vår långsiktiga strategi.
Södertälje - den kreativa kommunen

Publiceringsdatum
2010-04-27

Arbetsuppgifter
Myndigheten handlägger ansökningar rörande såväl barn som vuxna enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade ( LSS ) samt socialtjänstlagen och består av ca 30 medarbetare varav 20 är myndighetsutövande handläggare.
Myndighetschefen har resultat-, personal-, budget-, och arbetsmiljöansvar.
Som myndighetschef ansvarar du för hela processen från ansökan till beslut. Vi arbetar i en målstyrd organisation och till din hjälp att leda och fördela det dagliga arbetet har du två sektionsledare och en kvalitetschef. Du ansvarar för implementering av nya regelverk inom Socialtjänst- och LSS-området, för framtagandet av rutiner och implementeringen av dessa. I rollen som myndighetschef ska du leda och ansvara för planering, samordning och utbildning samt följa upp och kontinuerligt förbättra verksamheten. En av dina viktigaste arbetsuppgifter blir att arbeta med metodutveckling och på ett pedagogiskt sätt driva och implementera förändringar i syfte att effektivisera och förbättra verksamheten. Du stödjer även Resultatområdeschefen i dennes arbete. Som myndighetschef fastställer du, tillsammans med Resultatområdeschef och övrig ledning, krav och målsättningar för processerna. Du ingår i myndighetens ledningsgrupp. I arbetsuppgifterna ingår att samverka internt och externt.
Tillträde efter ö k

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Vi ser gärna att du har dokumenterade juridiska kunskaper och arbetsledarerfarenhet. Vi söker dig som har förmåga att leda och skapa förutsättningar för en effektiv verksamhet. Du kan entusiasmera och motivera medarbetare att arbeta professionellt och självständigt. Du är tydlig och har lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt. Erfarenhet av tidigare ledarskap inom offentlig förvaltning är meriterande. Intresse för och erfarenhet av utvecklings- och kvalitetsarbete är också meriterande. Det är viktigt att du är en bra ledare för medarbetarna och att du står för helhetssyn och utvecklar verksamheten i dialog och samverkan. Du delar Södertälje kommuns grundläggande värderingar kring effektivitet och bemötande samt ett ledarskap som präglas av respekt för individen, förtroendefulla relationer och tydlighet i uppföljning och återkoppling. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-11
Ange följande referens när du ansöker: A121818
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Jaana Jansson, 08-523 021 69

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 08-523 010 00

Företag
Södertälje kommun, Handikapp myndighet

Adress
Södertälje kommun, Handikapp myndighet
Södertälje
15189 Södertälje

Jobbnummer
637398

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Handikapp myndighet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Handikapp myndighet: