Myndighetschef - Gävle kommun, Omvårdnad Gävle - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle
Myndighetschef
Gävle kommun, Omvårdnad Gävle / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Omvårdnad Gävle i Gävle

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

Vi gör Gävle bättre för äldre och personer med funktionsnedsättning. Tillsammans med 2 200 arbetskamrater ger du stöd och omsorg i olika
livssituationer, det vi gör har betydelse för människor varje dag. Omvårdnad Gävle erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt.

Inom Myndighet finns Biståndsenheten SoL och Biståndsenheten SoL/LSS, handläggare med samordnande uppdrag, vårdplaneringsteam samt avgiftshandläggning.


Publiceringsdatum
2017-09-21

Arbetsuppgifter
Som myndighetschef ansvarar du för förvaltningens myndighetsutövning och är beställare/beställarfunktion av stöd- och omsorgsinsatser. Verksamheten utförs både av kommunens egenregi och externa utförare. Du ansvarar för planering, styrning, ledning och utveckling av Myndighets verksamhet utifrån politiska mål och styrdokument. Omvårdnad Gävle har en budgetomslutning på 1.9 Mdkr, varav Myndighet ansvarar för merparten med individbeslut om insatser.

Myndighetschefen är direkt underställd förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Tyngdpunkten i uppdraget ligger i att agera strategiskt för hela förvaltningen. Du följer upp och analyserar behoven inom ansvarsområdet och agerar för förändring, utveckling samt uppföljning utifrån framtida prognostiserade behov. En del i uppdraget handlar om att driva ett utvecklingsarbete för att uppnå en likvärdig myndighetsutövning med individen i centrum.

Du bidrar med ett tydligt och uppgiftsorienterat ledarskap där du skapar effektiva och kvalitativa samarbetsformer för samverkan med berörda aktörer. Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv där kunden alltid är i fokus.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen som socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbete inom socialtjänst eller annan myndighetsverksamhet samt kunskap och förståelse för den politiska processen. Du har mycket goda kunskaper om gällande lagstiftning och förordningar främst Socialtjänstlagen, Lagen och stöd och service för vissa funktionshindrade och Hälso- och sjukvårdslagen.

Som ledare är du trygg och modig med ett driv och uthållighet som bidrar till utveckling. Du har lätt för att fatta beslut och du genomför besluten inom given ram och tid. Med ditt lösningsfokuserade förhållningssätt ser du möjligheter och har en god förmåga att se helhetsperspektiv utifrån ett arbetsgivarperspektiv. Du har mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga och når framgång genom samsyn och samverkan. Arbetet ställer krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och i skrift.

Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. För dig är det självklart att utgå från den i mötet med kunder, anhöriga och varandra.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-08
Ange följande referens när du ansöker: OMV 41/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annmarie Sandberg Förvaltningschef 026-17 87 23

Företag
Gävle kommun, Omvårdnad Gävle

Adress
Gävle kommun, Omvårdnad Gävle
Drottninggatan 22
80184 Gävle

Kontorsadress
80184 Gävle

Jobbnummer
3711971

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Omvårdnad Gävle: