Myndighetschef

Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 92 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 800 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde.

Publiceringsdatum
2013-05-29

Arbetsuppgifter
Hemvårdsförvaltningen söker chef till myndighetsenheten.

Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande uppdrag. Ditt uppdrag blir att skapa goda förutsättningar för en effektiv och rättssäker handläggning. Du kommer även att ingå i förvaltningens ledningsgrupp och har därmed ett ansvar för att hela verksamheten följer givna ekonomiska ramar och kommunala riktlinjer.

Som myndighetschef är du direkt underställd förvaltningschefen och ansvarig för ledning och utveckling av myndighetsenheten som består av biståndshandläggare, avgiftshandläggare samt boendesamordnare.

Utrednings- och uppföljningsarbete är en viktig del av enhetens arbete i enlighet med den nationella värdegrunden. Du som chef ansvarar för att utveckla detta arbete och att verksamheten präglas av ett kvalitativt och serviceinriktat förhållningssätt.

Du kommer att vara ansvarig för omvärldsbevakning inom området och i det ligger att noga följa förändringar inom aktuell lagstiftning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är intresserad av och har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du ska vara väl förtrogen med de lagar (SoL, SekrL m fl.) som styr vår verksamhet och regler vid överklagan av beslut.

Du har relevant högskoleutbildning inom det sociala området, t ex socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig.

Du är intressserad av förändrings- och utvecklingsarbete. Du kan arbeta målinriktat och har förmågan att entuasmiera dina medarbetare. Vi ser gärna att du har en längre tids erfarenhet från ledningsarbete.

Hemvårdsförvaltningen arbetar med individen i fokus vilket ställer krav på servicekänsla och gott bemötande. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, yrkeskunnande och kreativitet. Detta förutsätter god kommunikationsförmåga utifrån hemvårdsförvaltningens värdegrund.

Goda IT-kunskaper samt körkort erfordras.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-07-26
Hemvårdsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer då vi redan har tagit ställning i dessa frågor.
Ange följande referens när du ansöker: A334280
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisbet Svensson, Förvaltningschef 035-13 78 64
Anette Johansson, Stabschef 035-13 79 27

Facklig kontakt
Gunilla Oscarsson, SSR 035-13 80 54
Markus Andersson, Vision 070-288 05 55

Företag
Halmstads kommun, Staben, Hemvårdsförvaltningen

Adress
Halmstads kommun, Staben, Hemvårdsförvaltningen
Box 271
30107 Halmstad

Jobbnummer
1568020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen: