Myndighetsavdelningen söker utvecklingsfokuserade chefer

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du vara med i ett spännande utvecklingsarbete inom avdelningen för myndighetsutövning?
Vi söker nu två enhetschefer för ett stimulerande, utmanande och utvecklande arbete med medborgaren i fokus!

Om tjänsten
Som enhetschef inom myndighetsavdelningen är du en del av en helhet där du kommer att ingå i ledningsgruppen för avdelningen, delta i olika utvecklingsarbeten inom och utanför avdelningen samt bidra till att skapa en kultur som främjar ett kontinuerligt utvecklings- och förändringsarbete. Vi söker nu två enhetschefer till de olika utredningsenheterna med inriktning mot LSS respektive Socialtjänstlagen (SoL).

Som chef inom LSS-området ingår arbete med att utveckla och driva verksamhet inom enheten som idag består av handläggare inom LSS, boendesamordnare samt bostadanpassningsverksamheten.

Som chef inom SOL-området ingår arbete med att utveckla och driva verksamhet inom enheten som idag består av biståndshandläggare, boendesamordnare, palliativa samordnare samt utskrivningsverksamhet, i samverkan med slutenvård och primärvård.

I nära samverkan med ytterligare enhetschef inom området kommer du att arbeta med de övergripande målen, som innebär att säkerställa patientsäkerheten och rättssäkerheten inom de delar som utgör myndighetsutövning.
En viktig del i enheternas uppdrag är att samverka med annan huvudman och aktörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- bidra till en helhet genom att aktivt driva frågor i avdelningens ledningsgrupp och därmed medverka till myndighetens verksamhetsutveckling
- leda enhetens medarbetare mot goda resultat genom ditt engagemang och din förmåga att ta tillvara allas potential
- personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
- styra och följa upp enhetens verksamhet mot uppsatta mål
- kontinuerligt omvärldsbevaka inom området
- samverka med fackliga organisationer och andra interna och externa parter
- utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med medborgarna i fokus

Publiceringsdatum
2018-10-25

Kompetenser
- högskole-/universitetsutbildning inom social omsorg, socionom eller annan akademisk
utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten
- erfarenhet av att leda och driva förändrings- och utvecklingsarbeten med framgångsrikt resultat
- dokumenterad chefs- och ledarerfarenhet med ansvar för personal-, ekonomi- och verksamhetsfrågor

Det är viktigt att du är resultatorienterad och initiativtagande med ett strategiskt och brett perspektiv på frågorna. Du förstår och agerar utifrån din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera. Du ser till sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar utefter detta. Det är viktigt att du tar ansvar för dina uppgifter och har förmågan att strukturera upp och driva dina processer vidare. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
• erfarenhet av myndighetsutövning och kvalificerat utredningsarbete
- erfarenhet av arbete utifrån Socialtjänstlagen och/eller LSS
- erfarenhet av arbete utifrån LOV och/eller LOU
- erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva

Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning 100%.
Tillträde: enligt överenskommelse.
Antal tjänster: 2

Om arbetsplatsen
Myndighetsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.

Myndighetsavdelningen är cirka 170 medarbetare som jobbar med myndighetsutövning, debitering, tillsyn och uppföljning. Avdelningen är under utveckling där vi arbetar för att rättssäkra processer som rör myndighetsutövning.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 15 november 2018.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
AnnaStina Henriksson, Avdelningschef 019-21 45 94
Jessica Henriksson, Enhetschef 019-21 34 43
SACO Expedition, 019-21 30 96
Vision Expedition, Facklig representant 019 - 21 11 93

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30 000
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30 000

Jobbnummer
4422961

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: