Myndigheten för radio och tv rekryterar webbredaktör/informatör

Experis Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Myndigheten för radio och tv ska verka för yttrandefriheten och främja möjligheterna till mångfald i radio och tv. Våra huvuduppgifter är att besluta om tillstånd, registrering och avgifter samt ha tillsyn över radio- och tv-sändningar, beställ-tv och text-tv. Vi ansvarar för att granskningsnämnden för radio och tv kan utföra sina uppgifter. Nämnden är ett särskilt beslutsorgan inom myndigheten som prövar om innehållet i radio- och tv-program följer reglerna för sändningarna. Vi ska även följa och sprida kunskap om utvecklingen inom medieområdet.

Publiceringsdatum
2012-03-26

Dina arbetsuppgifter
Informatörstjänsten vid Myndigheten för radio och tv innebär att ansvara för utvecklingen av myndighetens webbplats, att ansvara för layout och grafisk formgivning av publikationer och annat informationsmaterial. Du deltar även i informationsarbetet gentemot allmänheten och branschföreträdare. Tyngdpunkten ligger på den externa informationen. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är utveckling av webbplatsen samt layout och grafisk formgivning, du måste därför ha känsla för färg och form och kunna producera informationsmaterial från idé till färdig produkt. Du kommer även vara ansvarig för myndighetens klarspråksarbete.

I arbetet ingår också att vara beställare i förhållande till tryckerier och andra tjänsteleverantörer samt att administrera utskick av pressmeddelanden. Informatörstjänsten är för närvarande placerad vid avdelningen för verksamhetsstöd.

Vem är du?
Vi söker dig som har akademisk examen inom media/kommunikation, information eller motsvarande, samt några års arbetslivserfarenhet som webbredaktör och/eller informatör. Du har intresse för och erfarenhet av arbete med layout och grafisk formgivning och mycket god datorvana och kunskaper i Adobe InDesign, Acrobat X Suite samt Office-paketet. Vi ser gärna att du har arbetat med att anpassa och kvalitetssäkra textinnehåll för webben samt att utveckla webbplatser, t.ex. genom e-tjänster. Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Som medarbetare på Myndigheten för radio och tv bör du också ha intresse för och kunskap om medieområdet och mediernas utveckling. Har du erfarenhet av pressarbete, t.ex. att skriva pressmeddelanden samt erfarenhet av arbete inom statsförvaltningen och/eller medieområdet är det meriterande.

Som person är du trygg och stabil samt har ansvarskänsla, integritet och gott omdöme. Du är en operativ person som får saker och ting att hända och har ett stort engagemang. Det krävs att du är självgående och utåtriktad men samtidigt en lagspelare som har lätt för att samarbeta och ge service. Du har struktur, är noggrann och kan prioritera ditt arbete - allt för att skapa resultat.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Myndigheten för radio och tv med Experis. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev riktat till tjänsten. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Catrine Björn på tel: 08-452 33 39. Tjänsten söker du via ansökningslänken nedan. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag 10/4.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catrine Björn, +46 8 452 33 39

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1197559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: