Myndigheten för radio och tv rekryterar en handläggare
Experis Sverige / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Myndigheten för radio och tv beslutar om tillstånd, avgifter och registrering, har tillsyn över radio- och tv-sändningar, beställ-tv, sökbar text-tv samt beslutar i frågor om
utgivningsbevis. Granskningsnämnden för radio och tv är ett särskilt beslutsorgan inom
myndigheten som prövar om innehållet i radio- och tv-program följer de regler som finns för sändningarna.
Myndigheten för radio och tv hör till Kulturdepartementet.
Publiceringsdatum2012-02-01Dina arbetsuppgifterMyndigheten för radio och tv söker tre handläggare (en tillsvidareanställning och två vikariat) till tillsynsavdelningen. Avdelningen för tillsyn kontrollerar att programföretag och andra leverantörer av medietjänster följer reglerna och villkoren för sändningarna. Till kärnuppgifterna hör att initiera och handlägga ärenden om bland annat programinnehåll. Som handläggare kommer du att granska program, bereda ärenden och skriva förslag till beslut. Du kommer även att vara föredragande av ärenden vid granskningsnämndens sammanträden. Vidare ingår att informera om regler och praxis samt att kommunicera med programföretag och anmälare i granskningsärendena.
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom statsvetenskap, journalistik eller media- och kommunikationsvetenskap. Du är samhällsorienterad och håller dig väl uppdaterad i samhällsfrågor. Du har också erfarenhet, kunskap eller särskilt intresse för media. Vidare är du duktig på att formulera dig i tal och skrift och behöver känna dig bekväm med att föredra muntligt. Du är van användare av Officepaketet och din engelska är god. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig förvaltning och/eller medieområdet.
Som person är du flexibel, initiativrik och har en förmåga att arbeta självständigt. Vidare har du ansvarskänsla och ett gott omdöme, är kvalitetsinriktad, effektiv och noggrann. Vi värdesätter att du har en social förmåga och har lätt för att samarbeta.
Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Myndigheten för radio och tv med Experis (f.d. Manpower Professional). Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 17/2. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Catrine Björn via telefon 08-452 33 39
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCatrine Björn, +46 8 452 33 39
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1144655
Observera att sista ansökningsdag har passerat.