Myndigheten för press, radio och tv söker handläggare
Experis Sverige Huvudkontor / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Myndigheten beslutar om registrering och sändningstillstånd för aktörer på radio- och tv-marknaden och granskar även att dessa aktörer följer gällande lagar och regler. Inom myndigheten finns två särskilda beslutsorgan, granskningsnämnden för radio och tv och presstödsnämnden. Granskningsnämnden för radio och tv prövar om innehållet i radio- och tv-program följer de regler som finns för sändningarna. Presstödsnämndens uppgift är att fördela det statliga stödet till dagspressen. Det är myndigheten som bereder nämndernas ärenden. Det ingår även i myndighetens uppdrag att följa och analysera utvecklingen inom medieområdet samt att sprida kunskap om den till allmänheten.
Publiceringsdatum2016-09-30Dina arbetsuppgifterSom handläggare på beredningsenheten arbetar du i en stimulerande miljö med goda förutsättningar för lärande. Du bereder ärenden, skriver förslag till beslut och är föredragande av ärenden internt eller vid nämndsammanträden. Ärenden vid myndigheten kan initieras av myndigheten själv, av allmänheten eller enskilda aktörer. All ärendehantering sker i ett elektroniskt ärendehanteringssystem.
Du informerar om regler och praxis och kommunicerar med allmänhet samt medieföretag.
Anställningen görs med placering i beredningsenheten men kan även komma att innebära arbete i staben med omvärldsbevakning. Tjänsten är på heltid och du blir inledningsvis erbjuden en provanställning på sex månader.
Utbildning/erfarenhet/egenskaper
Du har en akademisk examen inom statsvetenskap, ekonomi, journalistik eller media- och kommunikationskunskap. Samhällsfrågor intresserar dig och du ser till att vara väl uppdaterad. Vidare har du erfarenhet, särskild kunskap eller intresse för mediefrågor. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift, där det du skriver ska vara kärnfullt, korrekt och fånga det väsentliga. Även din förmåga att uttrycka dig muntligt är viktig, du är en skicklig kommunikatör och känner dig bekväm med att presentera ett ärende för andra. Du behöver goda kunskaper i engelska och datorvana, främst inom Officepaketet.
Om du har arbetat med liknande uppgifter inom myndighet tidigare, eller har arbetslivserfarenhet från statsförvaltningen och/eller medieområdet ses det som meriterande. Meriterande är även fler språk än svenska och engelska samt om du tidigare har arbetat i ärendehanteringssystem.
Som person är du flexibel och initiativrik. Du är noggrann, med en stark ansvarskänsla och ett gott omdöme. Du har förmågan att vara självständig i ditt arbetssätt, samtidigt som du har en utåtriktad läggning och lätt för samarbete. Din analytiska förmåga är god och du kan se helheter. Vidare är du snabb och resultatinriktad. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
KontaktI denna rekrytering av handläggare samarbetar Myndigheten för press, radio och tv med Experis.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ellen Engström, 08 4027427,
ellen.engstrom@se.experis.comÖvriga kontakter: Anneli Thunholm, Myndigheten för press, radio och tv, 08-580 070 08
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEllen Engström 087642427
FöretagExperis Sverige Huvudkontor
AdressExperis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3077572
Observera att sista ansökningsdag har passerat.