Museitekniker till Röhsska museet
Göteborgs kommun / Assistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum.
Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter.
Publiceringsdatum2024-05-17ArbetsuppgifterHar du en passion för design och konsthantverk samt erfarenhet av tekniskt arbete inom museer? Har du en förmåga att hantera föremål med precision och omsorg? Röhsska museet erbjuder nu en spännande möjlighet för dig att ansluta till vårt team som museitekniker.
I rollen som museitekniker kommer du att ansvara för att planera och genomföra säker förflyttning och packning av konstföremål, både inom våra nuvarande lokaler och inför en planerad magasinsflytt. Du kommer även att dokumentera förflyttningar och arbeta i vår föremålsdatabas Museum Plus samt appen Samlingskollen. Ditt arbete sker i nära samarbete med vårt teknikerteam och du kommer att vara aktiv i planeringen och genomförandet av museets utställningar och magasinsarbete. Arbetsuppgifterna inkluderar även hantering av olika material och tekniker som snickeri, elektronik och utställningsbelysning.
KvalifikationerVi söker dig som har en relevant teknikerutbildning inom till exempel hantverk eller motsvarande praktisk och teknisk erfarenhet. Du har bred kunskap om olika material och verktyg samt erfarenhet av att arbeta med verkstadsmaskiner för trä och metall. Det är meriterande om du har erfarenhet inom AV-teknik och ljussättning. Du är väl bekant med Office 365 och har god datorvana. Erfarenhet av att hantera konst- och designföremål samt tidigare arbete inom magasins- och utställningsmiljö är meriterande.
För att lyckas i denna roll bör du ha god samarbetsförmåga, vara kommunikativ i både tal och skrift, ansvarsfull och noggrann. Du har förmågan att effektivt arbeta tillsammans med andra, är skicklig i din kommunikation och hanterar dina uppgifter med professionalism. Du har även ett öga för detaljer och säkerställer att ditt arbete alltid håller hög kvalitét.
I tjänsten förekommer tunga lyft och arbete på stege och mobila arbetsplattformar.
I stället för personligt brev kommer du i denna rekryteringsprocessen att få svara på frågor om din kompetens och erfarenhet kopplat till tjänsten. Detta för en mer inkluderande och rättvis rekrytering.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50%.
Intervjuer planeras genomföras 26 och 27 juni.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id/personbevis utfärdat av Skatteverket och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt för att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C192058".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Kulturförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Maria Forneheim
maria.forneheim@kultur.goteborg.se Jobbnummer 8688700
Observera att sista ansökningsdag har passerat.