Moxter rekryterar medarbetare till logistik, lager och inköp

Östersunds Kommun / Kontorsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund

Moxter AB introducerade kvalitetsvarumärket Meindl för den svenska marknaden för 30 år sedan och har sedan dess utvecklat verksamheten till att bli ett av de mest långlivade agenturföretagen inom sport- och outdoor i Sverige. Moxter är familjeägt med 8 anställda och har huvudkontor med lager och butik/e-handel i Östersund. Förutom tyska Meindl (skor och kängor) representerar vi bland annat finska Nokian Footwear (gummistövlar) samt flertalet tillbehör. Våra kunder är återförsäljare och konsumenter inom sport/outdoor, aktiva yrken, ortopedi samt polis/militär.

Moxters vision är att bli "Sveriges sundaste företag". Det handlar om allt från öppenhet, entreprenörskap, engagemang, gemensamma mål och lönsamhet till trivsel, hälsa och glädje. Vi är övertygade om att engagerade, drivna och glada medarbetare ger ett sunt, lönsamt och välmående företag och är en förutsättning för att fortsätta utvecklas på en föränderlig marknad. Läs mer om företaget på moxter.se och följ oss gärna på sociala medier.

Publiceringsdatum
2019-01-28

Dina arbetsuppgifter
Som ansvarig för logistik, lager och inköp har du en nyckelroll i verksamheten. Du ser till att flödet av varor mellan leverantör, Moxter, återförsäljare och konsument fungerar. Du hanterar daglig kommunikation med kunder och leverantörer och arbetar aktivt för att säkerställa leveranser och kundnöjdhet samt att lagret är relevant i förhållande till efterfrågan/utbud. Du har ett nära samarbete med kundservice, sälj och ekonomi. Du kommer främst att arbeta i affärssystemet GARP och Office365.

Moxter är ett säljande företag där alla medarbetare deltar i butiksförsäljning, mässor och e-handel.

Vem är du?

Vi söker dig som har gymnasial utbildning och gärna en påbyggnadsutbildning som t ex KY/YH inom aktuella yrkesområden. Du är en van användare av affärssystem och hanterar Officepaketet väl, i synnerhet Excel. Tidigare erfarenhet av logistik och inköp är meriterande. Du hanterar det svenska och engelska språket väl i såväl tal som skrift.

Som person är du positiv, kommunikativ, lösningsorienterad och uppskattar att vara en del av ett team där alla bidrar för att få helheten att fungera. Du tycker om ordning och reda och eftersträvar kvalitet och effektiva lösningar. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via experis.se, där du laddar upp ditt CV och personliga brev. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller mail annakarin.bergqvist@se.experis.com

Sök gärna redan idag, då vi kan komma att ha intervjuer före ansökningstidens slut. Intervjuer med arbetsgivaren vecka 12 och dessförinnan hos Experis.

Sista dag att ansöka är 4 mars

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-25
Ange följande referens när du ansöker: d8ca1a43-b723-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
AnnaKarin Bergqvist AnnaKarin.Bergqvist@se.experis.com +46703772063

Företag
Östersunds kommun

Adress
Östersunds kommun
83103
83103 2380

Kontorsadress
Storgatan Östersund

Jobbnummer
4579879

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östersunds Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östersunds Kommun: