Mottagningskontrollant - Linköping

Svensk Bygglogistik AB / Kontorsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svensk Bygglogistik AB i Linköping, Örebro, Skövde, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med?

Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se

Svensk Bygglogistik AB är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se

Arbetsuppgifter: Som mottagningskontrollant ute på projektet Framtidens US är du den första personen som chaufförerna/ åkarna träffar innan de kommer in på byggområdet. Du ingår i ett litet team från Bygglogistik som tillsammans ute på byggområdet skall se till så att leveranserna av byggmaterial sker enligt plan. Du bidrar till att optimera flödena på bästa sätt - kopplat till vårt åtagande mot kund, närboende och övriga verksamheter som redan finns etablerade inom området. Dessa leveranser ska ske med så lite störning och så säkert som bara är möjligt.

I tjänsten arbetar du främst med:

• Leveransmottagning och avstämningar av leveranserna mot vårt affärssystem LogNet.
• Släpper in godkända leveranser och fordon, utför mottagningskontroller i samband med intransport och noterar avvikelser i samband med bokade och obokade leveranser samt rapporterar övriga avvikelser knutet till projektets överenskommelser.
• Aviserar felaktiga leveranser enligt projektets bestämmelser.
• Informerar och kommunicerar frekvent med chaufförer och beställare i anslutning till byggområdet.
• Samordnar lossningsplatser samt ser till så att dessa ytor hålls rena och fria och är behjälplig vid lossningar av gods när sådant behov uppstår.

En stor del av din arbetstid och möten med våra leverantörer och övriga intressenter kommer att ske i utomhusmiljö i nära anslutning till byggområdet, så vi förutsätter att du gillar att få frisk luft och motion i ditt arbete.

För att lyckas i rollen: Som person har du en naturlig fallenhet för att ge den bästa av service i alla lägen. Då tjänsten kräver en hel del kontakter av olika slag kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vidare är du tålmodig och trivs du med att hålla ordning och reda och har inga problem att följa de fungerande rutiner som ligger till grund för vår affär och åtagande inne på området. Vi tror att du kan driva dig själv i din arbetsvardag och aktivt ta dig an den arbetsuppgift som ska prioriteras för stunden. Att möta någon av våra medarbetare från Bygglogistiks verksamhet ska alltid kännas trevligt, tryggt och seriöst.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna känna igen dig i- och vilja arbeta utifrån våra värderingar: sunt förnuft, ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.

Du som söker har en relevant gymnasieutbildning i grunden. Du har arbetslivserfarenhet inom serviceområdet sedan tidigare inkluderat vana från frekventa kund-/ leverantörskontakter. Kanske har du tidigare arbetat inom kundtjänst, som receptionist eller liknande typ av arbete som krävt frekvent kontakt med kunder/beställare/leverantörer. Vi finner det meriterande om denna erfarenhet är kopplat till bygg, transport eller logistiksektorn sedan tidigare men det är absolut inget krav, vi vill ha rätt person med rätt attityd och inställning. Du har erfarenhet från arbete med dator och med fördel även i ett affärs-/ planeringssystem.

Vi erbjuder: Vi erbjuder en provanställning på 6 månader som övergår i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att utvecklas med oss.

Ansökan: För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se .

Ansök senast 31 oktober 2018. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. Vid eventuella frågor, ta kontakt med HR-ansvarig Pierre Nyberg, 072 571 03 67. Tillträde enligt överenskommelse.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-10-17

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svensk Bygglogistik AB

Adress
Svensk Bygglogistik AB
Ullevigatan 19
41140 Göteborg

Kontorsadress
Ullevigatan 19

Jobbnummer
4407795

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svensk Bygglogistik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svensk Bygglogistik AB: